اخبار

صعود سه ساعته درارتفاعات کانی صیفی کبیر کوه با اعضا. محترم گروه جمشید استان ایلام همراه هوای بهاری در فصل پاییز بدون مشکلی صورت گرفت.

صعود سه ساعته درارتفاعات کانی صیفی کبیر کوه با اعضا. محترم گروه جمشید استان ایلام همراه هوای بهاری در فصل پاییز بدون مشکلی صورت گرفت.
اجرای برنامه بعدی گروه کوهنوردی دانشگاه صعود به قله پراو پس از اقامه نماز اولین روز زمستان در ستاد دانشگاه می باشد. علاقه مندان جهت ثبت نام وکسب اطلاع بیشتر می توانندحداکثرتا تاریخ 25/09/1391 با آقای بابک بهرامیان کارشناس شاغل در ساختمان ستاد دانشگاه به شماره تماس 09183351263 هماهنگی نمایند.

استان ایلام از طرف جنوب به خوزستان و کشور عراق،از مشرق به لرستان و قسمتی از خوزستان و از شمال به استان کرمانشاه ، از مغرب به کشور عراق با طول مرزی 425 کیلومتر قرار گرفته است.کَبیرکوه رشته کوهی بسیار طولانی در استان ایلام است که از ۲۰ کیلومتری شهر ایلام شروع شده و با دیواره‌ای بلند تا نزدیک اندیمشک در استان خوزستان به پایان می‌رسد. بلندترین نقطه آن «کان صیفی» در نزدیک روستای چنار باشی قرار دارد که بیشتر روزهای سال پوشیده از برف است. کبیر کوه از نقاط جنگلی غرب ایران است که از نظر دامپروری اهمیت دارد و ارتفاعش حداکثر به ۲۷۹۰ متر می‌رسد.

بدنبال هماهنگی بعمل آمده جهت صعود به قله کبیرکوه استان ایلام داوطلبین این برنامه آقایان پُردلی،منتظریانی،داهیم، بهرامیان، خزایی، دکترشیبت­ زاده،لرستانی،دکترمدرسی وکاکایی به همراه آقای خلیل منصوری راننده مینی بوس دانشگاه علوم پزشکی در ساعت 00/02 تاریخ 16/09/1391 به سمت ایلام حرکت نمودند از آنجایی که با مسوؤل محترم گروه کوهنوری جمشیداستان ایلام جهت صعود فوق هماهنگی صورت گرفته بود در حوالی ساعت 25/05 بود  که پس از ملحق شدن به گروه مختلط جمشیدآن استان  در آن روز که تعداد آنها 13 نفربود طبق توافق صورت گرفته مقرر گردید ضمن صعود به ارتفاعات کوه کبیر کوه  از غار آقامیر بازدیدی صورت گیرد وضعیت جوی هوا بارندگی پراکنده همراه با مه صبحگاهی  بود ادامه حرکت بوسیله دو دستگاه مینی بوس ازشهرستان ایلام به سمت جنوب و شهرستان ارکواز تعیین گردید و حوالی ساعت 45/07 دقیقه  2650متر مانده به محله چشمه پهن که در آن منطقه پلی در زیر جاده آسفالته احداث شده بود شروع صعود کوهنوردی متشکل از 22نفر با آرایشی مناسب آغاز گردید از آنجایی که هرچه تعداد افراد گروه بیشتر باشد مدیریت سخت تر وحرکت کندتر می شود گروه کوهنوردی دانشگاه پیشنهادنمود یک یا چندنفر بلده در اختیار گروه قرار گیرد که زودتر مسافت مشخص شده سپری گردد که خوشبختانه چهار نفر داوطلب محترم با موافقت آقای جمشیدی  به این گروه  پیوست ،بدیهی است که گروه کوهنوردی دانشگاه پیرو مشورت آن چهار نفر به صعود خود در آن طبیعت بکر و دست نخورده که سرشار از دره و درختان بلوط  بود مسیر را ادامه دادند لازم به ذکر است در آن منطقه راه  مالرو بندرت .مشاهده می گردید پس از سه ساعت کوهپیمایی با محدودیت دید پنجاه متری بالاخره گروه مذکور به انتهای ارتفاعی رسیدند که اطراف آن پرتگاه بود و طبق تفسیر آقایان راهنما قله کانی صیفی بود ولی ارتفاع سنج  ارتفاع 2450متری را نشان می داد از آن لحظه به بعد وضعیت جوی هوا هرلحظه بهتر از قبل می شد و درخواست گروه از آن چهار نفر دیدار غار آقا میر بود که متأسفانه هر کدام بدلیلی  از موقعیت غار آقا میر از آن مسیر اظهار بی اطلاعی نمودند با علم به اینکه گروه مذکور با کمک G.P.S  می توانست قله 2790متری رافتح کند که نمونه های آن با ارتفاع بیشتر از 40000متری در گزارشات قبلی اشاره گردیده به هر تقدیر گروه کوهنوردی کرمانشاه این حرکت را حکمت خداوندی پنداشته  و راه بازگشت را دنبال نمودند وپس از خداحافظی از گروه کوهنوردی جمشید ،ایلام را به سمت کرمانشاه ترک نمودند حوالی ساعت 15/17 بدون مشکل به ستاد دانشگاه رسیدند. با توجه به جذابیت آن منطقه سعی بر این است با توکل به خداوند مرتبه دیگر بلندترین نقطه کوه کبیر کوه فتح گردد. اجرای برنامه بعدی گروه کوهنوردی دانشگاه صعود به قله پراو پس از اقامه نماز اولین روز زمستان در ستاد دانشگاه می باشد.

 علاقه مندان جهت ثبت نام وکسب اطلاع بیشتر می توانندحداکثرتا تاریخ 08/10/1391 با آقای بابک بهرامیان کارشناس شاغل در ساختمان ستاد دانشگاه به شماره تماس 09183351263 هماهنگی نمایند

006

 007

 

005

 

 

۱۷ آذر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید