اخبار

جمعیت افرای سبز" کرمانشاه به عنوان برنده جایزه روبان قرمز سال 2012 برگزیده شد.

جمعیت افرای سبز"  کرمانشاه به عنوان برنده جایزه روبان قرمز سال 2012 برگزیده شد.
جایزه روبان قرمز مهمترین جایزه در سطح جهان در زمینه فعالیتهای جامعه محور شاخص و مبتکرانه در پاسخ به همه گیری ایدز است.

جمعیت افرای سبز کرمانشاه به عنوان برنده جایزه روبان قرمز سال 2012 برگزیده شد.

جایزه روبان قرمز سال 2012 از بین 1400 کاندیدا به 10 سازمان غیر دولتی از 10 کشور اهدا می شود. جمعیت افرای سبز در گروه "پیشگیری از اچ آی وی میان مصرف کنندگان تزریقی" به همراه یک سازمان غیر دولتی از کشور مکزیک موفق به کسب جایزه در این گروه شده است.

جایزه روبان قرمز مهمترین جایزه در سطح جهان در زمینه فعالیتهای جامعه محور شاخص و مبتکرانه در پاسخ به همه گیری ایدز است. جایزه روبان قرمز سال 2012 به ده سازمان مردم نهاد از کشورهای مختلف که عملکرد منحصر به فرد و الهام بخشی برای پیشگیری و کنترل اچ آی وی داشته اند، در جلسه ویژه ای از نوزدهمین کنفرانس بین الملل ایدز در واشنگتن اهدا شد.

سازمانهای برنده در این سال از کشورهای ایران، اوگاندا، روسیه، سریلانکا، کنیا، مصر، مکزیک، میانمار، هاییتی و هند هستند. بیش از 1400 سازمان از بیش از 120 کشور خود را نامزد دریافت این جایزه کرده بودند. میزبانی دبیرخانه جایزه روبان قرمز بر عهده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز(UNAIDS) و مشارکت سایر کارگزاری های سازمان ملل، کنفرانس ایدز 2012 ، شبکه جهانی افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، شبکه جهانی زنانی که با اچ آی وی زندگی می کنند و شورای بین المللی سازمان های خدمات رسان در حوزه ایدز است. برندگان توسط کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان جامعه مدنی انتخاب شدند.

"جمعیت افرای سبز" در استان کرمانشاه به افرادی که با اچ ای وی زندگی می کنند (به خصوص در میان جوانان مصرف کننده تزریقی مواد) خدمات لازم را ارائه می کند. جمعیت افرای سبز استان کرمانشاه آگاهی در مورد اچ آی وی خصوصا درمیان جوانان را از طریق ارائه خدمات آموزشی ارتقا بخشیده و از افرادی که با اچ آ وی زندگی می کنند و خانواده هایشان نیز حمایت می کند.

"جمعیت افرای سبز" چندین سال است که با برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در چارچوب تفاهم نامه های سه جانبه میان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز و برنامه توسعه ملل متحد و با پشتیبانی صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا به منظور راه اندازی باشگاه مثبت استان کرمانشاه و ارائه خدمات روانی اجتماعی به افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند و خانواده هایشان، همکاری می نماید. جمعیت افرای سبز همچنین در برنامه های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل  متحد در زمینه"کاهش آسیب" مشارکت نموده است.

جمعیت افرای سبز موفق شده با ایجاد همکاری سازنده بین نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، استانداری، بهزیستی، نیروی انتظامی، روحانیون، جوانان و همچنین جمعیت های آسیب پذیر و افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند، پوشش برنامه های کاهش آسیب در سطح استان را حفظ و برنامه های پیشگیری، مراقبتی و حمایتی در زمینه اچ آی وی را ارتقاء دهد.

مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز آقای میشل سیدیبه گفته است: " برندگان جایزه روبان قرمز 2012 با حداقل امکانات بزرگترین کارها را انجام داده اند. آنها در سطح جامعه و در شرایطی سخت تلاش می کنند تا گروه های آسیب پذیر و افرادی که با اچ آی وی زندگی می کنند به اطلاعات، خدمات و فرصت های مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. "

سیدیبه می افزاید: " پاسخ به ایدز از سطح جوامع آغاز شد و این انرژی، نوآوری و راهبری جوامع است که ما را در مسیر به پایان رساندن همه گیری ایدز قرار داده است. "

 

۱۸ آذر ۱۳۹۱ ۱۲:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید