اخبار

کرمانشاه در برخورد با داروهای قاچاق رتبه نخست کشور را دارد

معاون غذا و دارو: استان کرمانشاه در امور بازرسی، نظارت و برخورد با داروهای قاچاق و غیرمجاز در چند سال گذشته همواره رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.
کرمانشاه در برخورد با داروهای قاچاق رتبه نخست کشور را دارد
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در امور بازرسی، نظارت و برخورد با داروهای قاچاق و غیرمجاز در چند سال گذشته همواره رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

رضا تحویلیان  در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه افزود: موقعیت جغرافیایی و شرایط مرزی بودن استان کرمانشاه نسبب قاچاق گسترده دارو شده به طوری که در سال جاری تاکنون 273مورد داروی قاچاق دراستان کشف و ضبط شده است.
وی ادامه داد: بزرگترین پیشرفت استان کرمانشاه درحوزه داروسازی در سال81 و تاسیس دانشکده داروسازی با بیش از 10عضو هئیت‌علمی و پذیرش سالانه۲۰ دانشجو است که امسال نخستین گروه از دانشجویان این دانشگاه فارغ‌التحصیل خواهند شد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: معاونت مرکز داروی کرمانشاه به عنوان قطب پنج کشوری فعالیت می‌کند و دانشگاه‌های همدان، لرستان، ایلام و کردستان را پوشش داده و به عنوان یکی از بهترین قطب‌ها عمل کرده ‌ایم.
وی افزود: درمورد نظارت بر تجویز و مصرف دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت زیادی انجام داده و در کشور نیز جزو دانشگاه‌های رده‌های اول تا چهارم دراین بخش هستیم.
تحویلیان ادامه داد: دراستان کرمانشاه 200 داروخانه درحال فعالیت وجود دارد و 300 داروساز در این داروخانه‌ها فعالیت می‌کنند و یک کارخانه داروسازی نیز در استان با نام کارخانه باختر بیوشیمی درزمینه تولید داروهای آنتی ویرال یا ضد ویروس که یکی از داروهای جدیدی است که در دنیا در مورد مبارزه با آنفلوآنزا ساخته شده تولید می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه داروسازی کرمانشاه افزود: در سه ماهه نخست امسال میانگین تعداد اقلام دارویی در هر نسخه4/3 دهم قلم اعلام شده که متاسفانه آمپول دگزامتازون همچنان نخستین داروی تجویزی پزشکان است و استامینوفن کدئین، شربت دیفن هیدرامین، قرص مترونیدازول و کپسول آموکسی‌سیلین از داروهای پرمصرف استان هستند.
وی در پایان گفت: کشور ما در مصرف دارو با کشورهای بزرگی مانند چین با آن حجم جمعیتی بالا برابری می‌کند و حتی در برخی اوقات مصرف ما بیشتر است که یکی از علت‌های مهم این مسئله، خود درمانی مردم و درخواست بی‌رویه دارو از داروخانه‌هاست و درصورتی که مردم به عوارض مصرف بی‌رویه دارو آگاهی و توجه کنند، یقینا " آمار مصرف دارو در کشور کاهش خواهد یافت.

۱۴ شهریور ۱۳۸۸ ۱۱:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید