اخبار

پوشش شبکه بهداشت روستایی استان کامل شده است

رییس گروه طرح و گسترش شبکه های بهداشتی درمانی استان کرمانشاه گفت: با بهره برداری از خدمات 668 خانه بهداشت روستایی، پوشش شبکه بهداشت روستایی استان کامل شده است

رییس گروه طرح و گسترش شبکه های بهداشتی درمانی استان کرمانشاه گفت: با بهره برداری از خدمات 668 خانه بهداشت روستایی، پوشش شبکه بهداشت روستایی استان کامل شده است و این در حالیست که در سال 69 تنها 328 خانه بهداشت روستایی در سطح استان به ارائه خدمات می پرداخت.

 مهندس پرویز اردلان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: 668 خانه بهداشت روستایی در سطح استان مشغول ارائه خدمات هستند که تعداد 149 مورد از آن به شهرستان کرمانشاه تعلق دارد و با این آمار، هم اکنون پوشش خدمات بهداشت روستایی در حدود بیش از 99 درصد می باشد.

 وی در خصوص ماهیت خدمات ارائه شده در مراکز بهداشت روستایی گفت: خدماتی که در این مراکز ارائه می شود خدملات سطح یک، شامل واکسیناسیون، مراقبت مادر کودک، بهداشت محیط، بهداشت مواد غذایی، آموزش بهداشت حرفه ای، بهداشت دهان و دندان، بهداشت روانی، بهداشت جامعه کارگری، مراقبت در خصوص بیماریهای واگیر دار و ... می باشد.

 مهندس اردلان در پایان با اشاره به کمبود بهورزان در حوزه فعالیت خانه های بهداشت روستایی، جمعیت هزار و 500 نفر را ملاک جمعیت روستایی برای احداث خانه بهداشت عنوان کرد

۱۶ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید