اخبار

از قراردادن تخم مرغ در محفظه بدون درپوش جای تخم مرغی یخچال خودداری کنید

از قراردادن تخم مرغ در محفظه بدون درپوش جای تخم مرغی یخچال خودداری کنید
نادری : شستن پوسته تخم مرغ از آنجا که باعث باز شدن منافذ شده و احتمال انتقال آلودگی را به درون تخم مرغ افزایش می دهد ، مناسب نمی باشد بلکه باید قبل از مصرف شسته شود.

از قراردادن تخم مرغ در محفظه جای تخم مرغی یخچال خودداری کنید.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : احتمال آلودگی پوسته تخم مرغ زیاد است و نباید در محفظه هایی که به عنوان جا تخم مرغی در یخچال ها تعبیه شده قرارداده شود ، بلکه باید در ظروف دربسته ، در یخچال و در درجه حرارت پائین تر از 10 درجه سانتیگراد ( 4+ ) نگهداری گردد.

عاطفه نادری در گفتگو با خبرنگار وب دا کرمانشاه و در پاسخ به این سوال که آیا باید تخم مرغ را قبل از قراردادن در یخچال شستشو داد گفت : شستن پوسته تخم مرغ از آنجا که باعث باز شدن منافذ شده و احتمال انتقال آلودگی را به درون تخم مرغ افزایش می دهد ، مناسب نمی باشد بلکه باید قبل از مصرف شسته شود.

نادری با تاکید بر اینکه در صورتیکه تخم مرغ به مدفوع یا خون آلوده بوده و یا ترک برداشته ، بهتر است شسته شده و بلافاصله مصرف گردد گفت : از قراردادن تخم مرغ در کنار سایر مواد غذایی خودداری گردد و  پس از تماس دست با تخم مرغ دست ها را باید شست.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی عقیده ها رایج بود که اگر تخم مرغ به صورت خام یا نیم پز مصرف شود مقوی تر است گفت : تخم مرغ  برای خوردن باید کاملا پخته شود و حرارت 70 درجه سانتیگراد به کلیه قسمت های آن برسد و زرده و سفیده کاملا سفت شود.

این کارشناس تغذیه در مورد نگهداری باقیمانده مواد غذایی که در تهیه آن ها تخم مرغ به کار رفته است ، گفت : این مواد باید در یخچال و در دمای کمتر از 10 درجه سانتیگراد نگهداری و برای مصرف باید انرا به نحوی گرم نمائید که حرارت 70 درجه سانتیگراد به تمامی قسمت های ان برسدو برای آب پز کردن آن باید  تخم مرغ را بعد از بجوش امدن اب بمدت 5 تا 7 دقیقه در حال جوش قرار داد تا زرده ان کاملاً سفت گردد و نیز در پختن مواد غذایی دارای تخم مرغ دقت شود تا حرارت به تمام قسمت های آن برسد بطوریکه قسمت های مختلف ان سفت شده و به صورت شل نباشد.

نادری تاکید کرد با توجه به اینکه نیمرو کردن با روغن باعث افزایش کالری غذا می شود ،توصیه می گردد عموم مردم به ویژه بیماران قلبی و بیماران دارای چربی خون بالا از روش های دیگر برای خوردن تخم مرغ استفاده نمایند.

۱۶ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید