اخبار

استاندار کرمانشاه:کنترل آنفولانزای نوع A در مدارس کمک همه را می طلبد

استاندار کرمانشاه گفت: برای کنترل بیماری آنفولانزای نوع A در مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید همه ادارات، نهاد های و مردم باید بسیج شوند.
استاندار کرمانشاه:کنترل آنفولانزای نوع A در مدارس کمک همه را می طلبد
استاندار کرمانشاه گفت: برای کنترل بیماری آنفولانزای نوع A در مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید همه ادارات، نهاد های و مردم باید بسیج شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مجید غفوری عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش
استان کرمانشاه افزود: البته این تهدید را می توان به یک فرصت تبدیل کرد و از این طریق بتوانیم سلامت و بهداشت جامعه و مدارس را بالا ببریم.
غفوری در ادامه بیان داشت: هر ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی حال و هوای خیابان ها همچون عید نوروز تغییر می کند و خانواده بچه ها را آماده می سازند که در این راستا فضای شهر و بازار نیز عوض می شود.
وی افزود: همه باید تلاش کنند که سال تحصیلی جدید در فضایی با نشاط آغاز شود و تمهیدات لازم در خیابان ها و بازار توسط نهاد های مربوطه انجام شود که فضایی شبیه عید و با مشکلات کمتری برای شهروندان آماده شود.
رییس سازمان آموزش وپرورش استان کرمانشاه نیز گفت: مهمترین مسئله و اولویت کاری شورای آموزش و پرورش مبارزه با همگانی شذن آنفولانزای نوع A می باشد که در این راستا نیازمند همکاری نهاد های مختلف مانند دانشگاه علوم پزشکی هستیم.
"جلال امینی" افزود: جهت کنترل این بیماری در بین دانش آموزان سال جدید دستور العملی آماده شده است که عملیاتی شدن این دستورالعمل قطعا در پیشگیری و کنترل این بیماری در مدارس بسیار موثر خواهد بود.
وی گفت: این طرح از 15 شهریور ماه الی پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت که از ماده های این طرح می توان به ارتقای سطح بهداشتی سرویس های بهداشتی، آموزش دانش آموزان، کارکنان آموزش و پرورش و اولیا و مربیان در این زمینه، شناسایی دانش آموزانی که بیماری مزمن دارند، جلب مشارکت سایر نهادها و ادارات و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی نام برد.
وی در ادامه اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در استان کرمانشاه با 350 هزار دانش آموز آغاز خواهد شد و با همت سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز 325 کلاس
درس و نیز 710 واحد آموزشی از طریق طرح هجرت به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد.
وی افزود: امسال 75 هزار دانش آموز محروم استان کرمانشاه از تغذیه و پوشاک رایگان بهره مند خواهند شد و همچنین آبرسانی به مدارس مناطق محروم و روستاها نیز در اولویت کاری قرار خواهد گرفت.
۱۹ شهریور ۱۳۸۸ ۱۰:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید