اخبار

نحوه مقابله با انتشار بیماری آنفلوانزای نوع A در مساجد و تکایا اعلام شد

به افرادی که دارای علائم شبیه سرماخوردگی (سرفه، عطسه، تب و سردرد) هستند، توصیه شده است که ضمن استفاده از دستمال کاغذی، فاصله 2 متری از دیگران را رعایت کرده و ترجیحاً جهت استراحت در منزل بمانند.
با توجه به مراسم لیالی قدر،

نحوه مقابله با انتشار بیماری آنفلوانزای نوع A در مساجد و تکایا اعلام شد

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه‌ای با توجه به برگزاری مراسم لیالی قدر، نحوه مقابله با انتشار بیماری آنفلوانزای (H1N1)A در فضاهای بسته مانند مساجد، تکایا، سالن‌های اجتماعات و شبستانها را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این اطلاعیه آمده است: در زمان تجمع نمازگزاران و کسانی که به منظور ادای مراسم و فریضه در اماکن سربسته حضور می‌یابند، باید سیستم‌‌های تهویه‌ و هواکشها روشن بوده و به منظور برقراری جریان هوا، حداقل دو درب سالن تجمع، در دو نقطه مقابل بازنگه داشته شود.

در این اطلاعیه با توجه به ضرورت وجود میزان کافی دستمال کاغذی در محل‌های برگزاری مراسم، ، به افرادی که دارای علائم شبیه سرماخوردگی (سرفه، عطسه، تب و سردرد) هستند، توصیه شده است که ضمن استفاده از دستمال کاغذی، فاصله 2 متری از دیگران را رعایت کرده و ترجیحاً جهت استراحت در منزل بمانند.

همچنین دستمال کاغذی‌های استفاده شده در پلاستیکهای مخصوص جمع‌آوری شده و در داخل سطل زباله درب‌دار ریخته و از محیط خارج شود.

در این اطلاعیه بر شستشوی بادقت کامل و روزانه کلیه سطوح در در داخل مساجد و تکایا تاکید شده و همچنین بر شستشوی دستها و استفاده از مایع صابون در محل‌های روشویی و وضوخانه‌ها تاکید شده است.

در ادامه این اطلاعیه به  کلیه نمازگزاران و علاقه‌مندان به شرکت در مراسم، توصیه شده است که جانماز و سجاده و یا حداقل یک پارچه به منظور سجده با خود همراه داشته باشند.

گفتنی است پیش‌تر دستورالعمل مربوطه به منظور حسن اجرای تذکرات فوق به مسئولین ذیربط ابلاغ شده است.

۱۹ شهریور ۱۳۸۸ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید