اخبار

دکتر حسین کریم : کم کردن سیگار موثر نیست ، باید برای ترک سیگار همت کنید.

دکتر حسین کریم :  کم کردن سیگار موثر نیست ، باید برای ترک سیگار همت کنید.
فوق تخصص قلب و عروق : همسر فرد مهم ترین عامل در ترک سیگار شریک زندگی است.

اگر هر فرد حق داشته باشد تنها یک عامل را برای سلامت قلب خود بر گزیند آن عامل ترک سیگار است. سیگار پس از فاکتور افزایش سن قوی ترین عامل بروز بیماری های قلب و عروق است.

دکتر حسین کریم با ذکر مطلب فوق و برشمردن این نکته که 45 درصد مرگ های مردم در سراسر جهان به طور مستقیم بر اثر مصرف سیگار است افزود : حتی 8 درصد مرگ و میر  کسانی که سیگاری نیستند اما در معرض دود سیگار قرار می گیرند ، بر اثر همین عامل است و در بیماری های قلبی سیگار موجب افزایش فشار خون نیز شده و با تحریک سیستم سمپاتیک ، باعث بالا نگه داشتن سطح استرس افراد شده و نیز مقاومت به انسولین را بالا می بردو احتمال ایجاد لخته در نواحی مختلف بدن همچون قلب ، مغز و.. را بالا می برد.

این متخصص بیماری های داخلی و فوق تخصص بیماری های قلب و عروق مهم ترین روش ترک سیگار را مشاوره در مراکز مشاوره و دارو درمانی عنوان کرد و از همسر فرد به عنوان مهم ترین عامل در راه ترک سیگار یاد کرد و تاکید کرد : ثابت شده است همسران پس از مشاوره های لازم تا 67 درصد در ترک سیگار شریک زندگی شان موثر بوده اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه تعدادی به کم کردن مصرف سیگار روی می آورند خاطرنشان کرد که کم کردن سیگار تاثیری در محافظت قلبی ندارد و معمولا کم کردن تعداد سیگارهای مصرفی به منظور ترک کردن با موفقیت همراه نیست . ترک سیگار همت قوی و آنی نیاز دارد اما کم کردن سیگار ، این قوت و همت را به همراه ندارد. لذا به مردم توصیه می کنم سیگار کشیدن را ترک کنند نه کم.

۲۷ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید