اخبار

مراقب بیماری آنفلوانزا باشیم!

مراقب بیماری آنفلوانزا باشیم!
دکتر گویا : تاکنون 300 مورد ابتلاء قطعی به بیماری آنفلوانزا درکشور گزارش شده است که از این تعداد 6 نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها گفت : تاکنون 300 مورد ابتلاء قطعی به بیماری آنفلوانزا درکشور گزارش شده است که از این تعداد 6 نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت و گو با خبرنگار وب دا ضمن اعلام این خبر افزود: 6 نفر فوت شده، همگی مبتلا به بیماری زمینه ای بودند و علیرغم درمان، متاسفانه به علت شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر گویا این بیماری هم اکنون در استانهای تهران، البرز، آذربایجان غربی، کردستان، مازندران، قم، زنجان و قزوین گسترش بیشتری داشته و بسیار فعال است.

رئیس مرکز مدیریت بیماریها در پاسخ به این پرسش که آیا این خبر که افراد مذکور به دلیل ویروس آنفلوانزای خوکی فوت کرده اند، صحیح است، گفت : ویروس آنفلوانزای H1N1 یا (آنفلوانزای خوکی) دیگر جزء ویروس های آنفوانزای فصلی محسوب می شود و تفاوت چندانی با ویروس آنفلوانزای فصلی ندارد و جای هیچگونه نگرانی از این نظر نیست.

دکتر گویا یادآور شد: این ویروس هم مانند همه ویروسهای آنفلوانزا از طریق تماس انسان با انسان، ترشحات آلوده تنفسی و تماس با بیماران از طریق دست انتقال می یابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر با یادآوری اینکه مرگ 6 نفر براثر ویروس آنفلوانزا نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بوده است، گفت: هنوز زود است که بخواهیم در مورد گسترش بیماری طی روزهای آینده قضاوت کنیم.

دکترگویا در ادامه به هموطنان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا نکات بهداشت فردی را رعایت کنند

 

۲۶ دی ۱۳۹۱ ۱۲:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید