اخبار

به جای چیپس و پفک ، بیسکویت های کنجدی به کودکان بدهید

به جای چیپس و پفک ، بیسکویت های کنجدی به کودکان بدهید
کارشناس تغذیه : کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصاً کلسیم به حساب می آید و افراد می توانند از کنجد برای تامین کلسیم ، روی و آهن استفاده کنند.

کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و مخصوصاً کلسیم به حساب می آید و افرادی که به مصرف شیر رغبت ندارند می توانند از کنجد برای تامین کلسیم ، روی و آهن استفاده کنند.

کارشناس تغذیه مرکز آموزش درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین ، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسید لینولئیک و اسید اولئیک است.

عاطفه نادری در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه تاکید کرد :مصرف کنجد نه تنها موجب افزایش چربی خون نمی شود بلکه موجب کاهش کلسترول بدخون نیز می شود و مخلوط کردن کنجد با سایر غذاها موجب غنی تر شدن آنها می شود.

نادری ضمن اشاره به اینکه مخلوطی از کنجد و غلات کامل مثل گندم و جو پرک شده دارای ارزش غذایی بالایی است گفت : مادرانی که از بدغذایی کودک خود شکایت دارند و کودک آنها علاقه ای به مصرف گوشت و شیر ندارد می توانند با تلفیق برنج و حبوباتی مثل عدس – سویا- ماش و کنجد بخش زیادی از پروتئین و مواد معدنی کودکان درحال رشد خود را تامین کنند.

 این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد : در شروع تغذیه تکمیلی کودکان، افزودن کنجد آسیاب شده و تهیه حریره کنجد در کنار حریره بادام نیازهای کودک را بر طرف خواهد کرد و  در کودکان بزرگتر جایگزین کردن کنجد و بیسکویت های کنجدی به جای میان وعده های بی ارزش مانند پفک بسیار مفید تر و سالمتر و دارای ارزش غذایی بیشتری خواهد بود.

۱ بهمن ۱۳۹۱ ۱۱:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید