اخبار

ماهانه حدود 70 هزار نفر از خدمات کلینیک های ویژه دانشگاه بهرمند می شوند

ماهانه حدود 70 هزار نفر از خدمات کلینیک های ویژه دانشگاه بهرمند می شوند
محمود فخری : در کلینیک های ویژه دانشگاه ، 48 پزشک متخصص و فوق تخصص ، بیماران را ویزیت می کنند.

کلینیک های ویژه دانشگاه ماهانه پذیرای حدود 80 هزار مراجع هستند.

مدیر داخلی کلینیک های ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : در کلینیک مهدیه و کلینیک شماره 2 دانشگاه که با همکاری جمعیت هلال احمر در ساختمان این جمعیت واقع در انتهای کسری احداث گردیده 48 پزشک متخصص و فوق تخصص بیماران را ویزیت می کنند.

محمود فخری در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه با اشاره به وجود تقریبا تمامی تخصص های رشته های پزشکی در این کلینیک ها گفت : پزشکان فوق تخصص روماتولوژِی ، جراحی عروق ، ریه ، گوارش ، غدد درون ریز و قلب ، خدمات فوق تخصصی بعضا منحصر به فردی را در این کلینیک ها ارائه می نمایند.

وی امکانات تشخیص کلینیک ها را شامل تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته ، سونوگرافی ، آندوسکوپی ، کولونوسکپی ، تست ورزش ، نوار عصب ، عضله ، مغز و چشم و نیز امکانات پاراکلینیکی را شامل فیزیوتراپی ، بینایی سنجی و شنوایی سنجی عنوان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درخصوص ساعات کار کلینیک ها گفت : خدمات آزمایشگاهی  صبح ها فعال بوده و مطب ها از ساعت 3 و سی دقیقه عصر کار خود را آغاز می نمایند که بسته به نیاز مراجعان تا ساعاتی پس از نیمه شب هم می تواند ادامه یابد.

وی اظهار داشت : براساس نظرسنجی و دریافت بازخوردهای شفاهی و کتبی مراجعان ، نیازمندی آنان از خدمات ، در حد بالایی است و توصیه من به گیرندگان خدمت در این کلینیک ها این است که با آرامش در زمان انتظار در کلینیک ، نظر ، پیشنهاد و یا انتقاد خود را به بخش مدیریت واقع در طبقه فوقانی کلینیک مهدیه ارجاع دهند تا ضمن رسیدگی سریع به مشکلات برای ارتقای خدمات بکوشیم.

این کارشناس ارشد پرستاری در خصوص تعداد زیاد مراجعان و طولانی شدن ساعات انتظار بیماران ضمن عذرخواهی از مراجعان گفت : ما در 90 درصد موارد به فاصله 48 ساعت قادر به ارائه خدمت هستیم ، اما در مواردی چون خدمات پزشکان فوق تخصص که بعضا در دانشگاه و استان و حتی غرب کشور منحصر به فرد است ممکن است با مشکل انتظار طولانی مدت روبرو باشیم که البته با همت مدیران عالی دانشگاه و جدیت ریاست دانشگاه این مشکل با حضور تعداد بیشتری از پزشکان متخصص و فوق تخصص مرتفع گردد. البته در نظر است برای حفظ هرچه بیشتر کرامت مراجعان و نظم و آرامش بیشتر ، سیستم نوبت دهی مکانیزه برقرار گردد که پس از اجرا به صورت پایلوت در بخش هایی ، در مراحل رفع نقص و در آینده نزدیک نصب و استفاده می باشد.

فخری در مورد هزینه های مراجعان کلینیک گفت : به طور میانگین هزینه های کلینیک 40 درصد مراکز خصوصی است به صورتیکه بیماران در مراجعه به کلینیک ها علاوه بر امکانات و وجود پزشکانی که عضو هیات علمی دانشگاه هستند در هزینه های درمانی و تشخیصی خود تا 60 درصد صرفه جویی نمایند.

 

2  

14 

3 

8 

7 

12 

6 

1 

11 

9 

4 

۳ بهمن ۱۳۹۱ ۱۴:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید