اخبار

در نه ماه سالجاری بیش از 2 میلیون بیمار به بیمارستان های استان مراجعه نموده اند.

در نه ماه سالجاری بیش از 2 میلیون بیمار به بیمارستان های استان  مراجعه نموده اند.
دکتر روشنی تاکید کرد درحال حاضر در استان تعداد 3129 تخت بیمارستانی ثابت وجود دارد

تعداد بیماران بستری شده در استان در نه ماهه سال جاری 190 هزار بیمار بوده است .

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه  درصد اشغال تخت در بیمارستان های استان در مدت پیش گفته را حدود 62 درصد عنوان کرد و گفت : بیمارستان امام رضا (ع) با تعداد 515 تخت و بیمارستان سجاد (ع) با تعداد 50 تخت به ترتیب دارای بیشترین و کمترین تختهای ثابت می باشند.

دکتر بهمن روشنی بیشترین درصد اشغال تخت با 80 درصد  مربوط به بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه و بیمارستان آیت الله طالقانی می باشد.

وی تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان های استان را یک میلیون و 800 هزار نفر عنوان کرد و گفت : تعداد حدود یک میلیون و 230 هزار مورد مراجعه سرپایی به بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و تعداد حدود 570 هزار مورد مراجعه به بیمارستان های غیر از آن ثبت شده است که بیشترین مراجعه سرپایی با بیش از 335 هزاار مورد به بیمارستان های شهدا و  حضرت معصومه (ص) و کمترین تعداد آن با 5200 مورد به بیمارستان بیستون بوده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت : در همین مدت تعداد 110 هزار مورد نوارقلب از مراجعان گرفته شده است که بیش از 80 درصد آن در مراکز دولتی و بیشترین تعداد آن یعنی 54 هزار مورد در مرکز آموزشی ، درمانی امام علی (ع) انجام شده است.

وی  گفت : تعداد 57 هزار مورد شیمی درمانی ، 6هزار و سیصد مورد آندوسکوپی ، چهارصد و بیست مورد سیستوسکوپی ، 3 هزار و یکصد مورد تست ورزش ، یکهزار مورد تست ریه ، 1600 مورد سنگ شکن و نعداد حدود 42 هزار مورد دیالیز که از این تعداد حدود 28 هزار مورد در بیمارستان امام رضا (ع) بوده است ، از جمله برخی اقدامات انجام شده در بیمارستان های استان است.

دکتر روشنی تاکید کرد درحال حاضر در استان تعداد 3129 تخت بیمارستانی ثابت وجود دارد که 845 تخت آن متعلق به بیمارستان های غیر دانشگاهی کرمانشاه است و متوسط تخت فعال در استان در این مدت 2648 تخت و میزان تخت روز اشغالی بیمارستان ها درحدود 458 هزار است.

 

۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ۱۱:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید