اخبار

بیمارستان امام رضا (ع) تندیس حاکمیت بالینی را از دومین جشنواره ملی حاکمیت بالینی دریافت کرد

بیمارستان امام رضا (ع) تندیس حاکمیت بالینی را از دومین جشنواره ملی حاکمیت بالینی دریافت کرد
دکتر عسگری : حاکمیت بالینی ارتقای مستمر کیفیت خدمات و نظم بخشیدن به فعالیتها و پاسخگو نمودن سازمان در مقابل بیمار است.

بیمارستان امام رضا (ع) تندیس حاکمیت بالینی را از دومین جشنواره ملی حاکمیت بالینی دریافت کرد. 

معاون دارو و درمان مرکز آموزشی ، درمانی امام رضا (ع) ضمن اعلام این خبر ، حاکمیت بالینی را ارتقای مستمر کیفیت خدمات ، نظم بخشیدن به فعالیتها و پاسخگو نمودن سازمان در مقابل بیمار دانست و بخش های آن را در هفت محور عنوان نمود و گفت : بخش های هفتگانه حاکمیت بالینی شامل مدیریت کارکنان ، مشارکت بیماران و همراهان ، آموزش ، اثربخشی ، ممیزی بالینی ، استفاده از اطلاعات و مدیریت خطر است.

دکتر ساحل عسگری استفاده از حاکمیت بالینی را در جهت ارائه خدمات در نهایت بهترین کیفیت و کمترین خطر برای بیمار و در کمترین زمان ممکن و بهترین خدمات ارزیابی کرد و گفت : این خدمات باید در راستای استانداردهای عالی جهانی باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تاریخچه حاکمیت بالینی گفت : این مساله ریشه در تاریخ دارد و به زمان بقراط باز می گردد که به شکل مدون از سال 1385 در کشور آغاز شده و در سال 87 در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه به اجرا درآمد.

دکتر عسگری گفت : با توجه به اینکه یکی از مقوله های مهم حاکمیت بالینی مدیریت خطر و ایمنی بیمار است در سال گذشته در این جهت تلاش های خوبی انجام گرفت و علاوه بر پرداختن به تمام زمینه های حاکمیت بالینی به طور ویژه فعالیت ها بر روی ایمنی بیمار متمرکز گردید.

وی تحقق این موفقیت را به دنبال فرهنگ سازی در میان کارکنان اعم از کارکنان درمانی ، آموزشی و اداری در تمامی قسمت های بیمارستان به شکل برگزاری کلاس ها و آموزشهای مختلف ، درک اهمیت ایمنی کارکنان و بیماران و آموزش به بیماران عنوان کرد و گفت : سود حاکمیت بالینی علاوه بر بیماران شامل مجموعه بیمارستان نیز می شود به صورتی که مدت زمان اقامت بیمار کوتاه تر شده و بیمار با رضایت بیشتر و با صرف هزینه کمتر ترخیص می شود .

این متخصص بیماری های داخلی با ذکر این نکته که احتمال بروز خطا در بیمارستان های سراسر جهان تا ده درصد وجود دارد گفت : برخی از خطاها اجتناب ناپذیرند اما ما در این مرکز با تدوین برنامه و سیستم گزارش خطا ، نشست های مکرر و بررسی نقاط ضعف و اصلاح کاستی ها در جهت کاهش این خطاها گام های مهمی را برداشته ایم.

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ۰۹:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید