اخبار

مبتلایان به آنفلوانزا باید از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و روبوسی و دست دادن با سایر افراد خودداری کنند.

مبتلایان به آنفلوانزا باید از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها  و روبوسی و دست دادن با سایر افراد خودداری کنند.
دکتر بیگلری : تاکنون مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع جدید (H1N1) گزارش نشده است.

کارشناس مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع جدید (H1N1) گزارش نشده است.

 

 

دکتر حسین بیگلری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، افزود: دو مورد مرگ مشکوک در استان گزارش شده بود که با نمونه گیری از خون این دو نفر مشخص شد این افراد در اثر پنومونی(ذات الریه) فوت کرده اند و فرضیه مرگ آنها بر اثر ابتلا به آنفلوانزای نوع جدید(H1N1 ) رد شد.

 

به گفته کارشناس مسئول بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان، این افراد یک پیرمرد 70 ساله و یک کودک دوساله بوده اند که هر دو از گروه های در معرض خطر بوده که بر اثر پنومونی(ذات الریه) فوت کرده اند.

 

 

به گفته بیگلری آنفلو انزای جدیدH1N1 در مقایسه با آنفلوانزاهای سالهای گذشته در افرادی که بیماریهای زمینه ای داشته با شدت بیشتری ظاهر می شود و بنابراین گروه های در معرض خطر باید هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

 

این پزشک کرمانشاهی داشتن حساسیت به تخم مرغ را تنها مورد منع تزریق واکسن آنفلوآنزا عنوان کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: ویروس آنفلوانزای به طور معمول تا اوایل اردیبهشت ماه فعال می باشد و تا وقتی سرما وجود دارد این ویروس فعالیت خود را ادامه می دهد.

 

بیگلری از گروه های در معرض خطر از جمله بیماران دیابتی، بیماران قلبی و عروقی، سالمندان بالای 65 سال و کودکان زیر شش سال، افراد مبتلا به آسم و کادر پزشکی درمانگاه ها و بیمارستانها خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

 

او همچنین از بیماران مبتلا به آنفلوانزا خواست تا در منزل مانده و استراحت کنند و در کنار آن از مایعات گرم استفاده کنند.

 

وی گفت: افراد مبتلا به آنفلوانزا باید از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها  و روبوسی و دست دادن با سایر افراد خودداری کنند.

۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ۱۰:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید