اخبار

کارکنان ادارات استان از نظر عوامل خطر بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند.

کارکنان ادارات استان از نظر عوامل خطر بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند.
پیش بینی می شود تا پایان سال جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر غربالگری و عوامل خطر بیماری های غیرواگیر شناسایی و افراد نیازمند به خدمات درمانی ارجاع شوند .

کارکنان ادارات استان از نظر عوامل خطر بیماری های غیر واگیر بررسی می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : با توجه به شیوع بیمار یهای قلبی و عروقی و عوامل خطر بیماری های غیر واگیر نظیر دیابت ، چاقی ، کم تحرکی ، پرفشار ی خون ، مصرف دخانیات و الگوی تغذیه نامناسب در جامعه و بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از این عوامل ، دانشگاه علوم پزشکی در یک اقدام گسترده و بی نظیر در سطح کشور ، عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در کارکنان سازمانها ، نهادها و ادارات کل استان کرمانشاه را بررسی می نماید.

دکتر محمدرضا نیکبخت گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با این اقدام و آموزش مهارت خود ارزیابی کارکنان و نیز تشخیص زودرس و درمان عوامل خطر بیماری های غیر واگیر قصد دارد تا گام مهمی در ارتقای سطح سلامت جامعه بخصوص کارکنان ادارات و سازمانها بردارد.

دکتر نیکبخت افزود : در طول اجرای این طرح ، کارکنان بعد از پرسشگری بررسی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر ، الگوی تغذیه ، مصرف دخانیات و سایر عوامل و نیز اندازه گیری فشار خون و نمایه توده بدنی جهت انجام آزمایش قند و چربی خون ارجاع داده می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 4000 نفر از کارکنان ادارات و سازمان ها در اجرای این طرح بزرگ شرکت کرده اند گفت : پیش بینی می شود تا پایان سال جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر غربالگری و عوامل خطر بیماری های غیرواگیر شناسایی و افراد نیازمند به خدمات درمانی ارجاع شوند .

۶ اسفند ۱۳۹۱ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید