اخبار

دکتر روشنی : اورژانس 115 آماده کمک به حادثه دیدگان احتمالی چهارشنبه آخر سال است

دکتر روشنی  :  اورژانس 115 آماده کمک به حادثه دیدگان احتمالی چهارشنبه آخر سال است
در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده ، ضمن حفظ خونسردی مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنید و درصورت شدت مصدومیت با اورژانس 115 تماس بگیرید.

به شهروندان توصیه می کنیم در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده ، ضمن حفظ خونسردی از مالیدن مواد غیر بهداشتی مثل خمیر دندان ، سیب زمینی و ... برروی محل سوختگی خودداری نمایند و مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنند و درصورت شدت مصدومیت با اورژانس 115 تماس بگیرند.

معاون درمان دانشگاه در آستانه چهارشنبه آخر سال و در گفتو با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه  با اعلام این مطلب گفت : توصیه می کنیم در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و درصورت گسترده بودن حریق سریعاً افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال داده و سریعاً با تلفن 125 آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتش نشانی اطلاع داده و در هنگام حضور آتش نشانان در محل حریق نهایت همکاری را با آنان انجام دهند.

دکتر  بهمن روشنی درخصوص برخورد بالینی با بیماران دچار سوختگی با مواد منفجره و ترقه گفت : اقدامات اولیه و فوری در محل وقوع حادثه شامل دور کردن بیمار از منبع ایجاد ضایعه ، متوقف ساختن روند سوختگی  با لحاف یا پتو یا کت یا با آب و یا غلطاندن روی زمین است.

وی در آوردن کلیه لباس ها و قیچی کردن محل های چسبیده ، خارج کردن کلیه زیورآلات و سردکردن سریع با آب تمیز در طی 10-15 دقیقه اول را از جمله اقدامات اولیه در مواجهه با بیمار دچار سوختگی عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه اقدامات اولیه و فوری در محل وقوع حادثه در سوختگیهای شیمیائی را در آوردن کلیه لباسها ،  پاک کردن مواد روی بدن ، شستشو با آب به مدت حداقل 30-60 دقیقه و  شستشوی چشم ها با سرم فیزیولوژی یا آب تمیز حداقل 1 تا2 ساعت برشمرد و تاکید کرد شستشو تا زمانی که درد و سوزش ادامه دارد باید صورت بگیرد و  از مواد خنثی کننده بدین منظور نباید استفاده کرد.

وی از عموم مردم خواست تا در این روزهای پایان سال مراقب باشند تا شیرینی سال نو را به کام خود تلخ نکنند.

دکتر روشنی از آمادگی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان برای کمک اورژانسی به شهروندان و حادثه دیدگان خبر داد.

۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید