اخبار

کارشناس تغذیه: مغزها و ساندویچهای خانگی بهترین میان وعده غذایی برای دانش آموزان است

نادری : مغزهایی مانند بادام، فندق، گردو و... بسته های انرژی هستند که حاوی مقادیر بالایی املاح می باشند و در واقع غذایی کامل هستند که حجم کمی دارند.
کارشناس تغذیه:
مغزها و ساندویچهای خانگی بهترین میان وعده غذایی برای دانش آموزان است

 



مغزها و ساندویچهای خانگی بهترین میان وعده غذایی برای دانش آموزان است

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس، بهترین میان وعده غذایی برای دانش آموزان مغزها و ساندویچهای خانگی است.

 عاطفه نادری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: مغزهایی بمانند بادام، فندق، گردو و... در واقع بسته های انرژی هستند که حاوی مقادیر بالایی املاح می باشند و در واقع غذایی کامل هستند که حجم کمی دارند.

 نادری در ادامه تصریح کرد: البته بهتر است این مواد به صورت بو نداده و بدون افزودن نمک و دیگر افزودنیها استفاده شود.

 وی با بیان اینکه ساندویچهای خانگی نیز مواد غذایی مناسب برای میان وعده غذایی دانش آموزان است، گفت: منظور از ساندویچ خانگی پیچاندن سوسیس و کالباس در لابلای نان ساندویچ نیست بلکه باید از موادی بمانند پنیر، گردو، تخم مرغ و کتلتهای خانگی در این نوع ساندویچها استفاده شود.

 میوه، سبزیجات، خرما و شیر از دیگر مواد غذایی مغذی بود که این کارشناس تغذیه بر مصرف آنها تاکید داشت.

 وی با تاکید بر عدم مصرف مواد بسته بندی شده صنعتی توسط دانش آموزان، اظهار داشت: دانش آموزان در سن رشد هستند و مصرف چنین موادی بالاخص آن گروه که با مواد شیمیایی و رنگهای غیر طبیعی مخلوط شده باشد می تواند در این زمینه خلل ایجاد کند، زیرا حاوی مقادیر بالایی قند است که دانش آموز را بی اشتها می کند.

۲ مهر ۱۳۸۸ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید