اخبار

توصیه‌های بهداشتی به والدین دارای فرزند مهدکودکی درخصوص پیشگیری از بیماری آنفلوانزای جدید

دکتر گویا : به والدین و مربیان مهدکودکها توصیه می‌شود که به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری مرتب دستهای خود و کودکان را با آب و صابون شستشو دهند.
توصیه‌های بهداشتی به والدین دارای فرزند مهدکودکی درخصوص پیشگیری از بیماری آنفلوانزای جدید

 

رئیس مرکز مدیریت بیماریها به والدینی که دارای فرزند مهدکودکی هستند، توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه‌ای درخصوص بیماری آنفلوانزای جدید ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر محمد مهدی گویا ضمن اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بهزیستی کشور درخصوص دستورالعمل بیماری آنفلوانزای جدید گفت: به والدین و مربیان مهدکودکها توصیه می‌شود که به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری مرتب دستهای خود و کودکان را با آب و صابون شستشو دهند.

وی همچنین به والدین توصیه کرد که در صورت مشاهده علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد و آبریزش بینی در فرزندان، هرچه سریعتر کودک خود را نزد پزشک ببرند.

دکتر گویا از والدین خواست تا زمان بهبودی کامل از بردن فرزندان خود به محیطهای عمومی خودداری کرده و کودکان مبتلا به این بیماری ترجیحاً در منزل استراحت نمایند.

وی همچنین به سایر هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بهزیستی کشور درخصوص گروههای پرخطر نظیر سالمندان و کودکان استثنایی اشاره کرد و گفت: برای این گونه افراد نیز دستورالعمل مشترکی تهیه شده و مقرر شده است بخشی از گروههای پرخطر تحت پوشش این سازمان علیه بیماری آنفلوانزای فصلی واکسینه شوند.

دکتر گویا در ادامه آخرین آمار مبتلایان به بیماری آنفلوانزای جدید در کشور را 400 نفر اعلام کرد و گفت: ظرف هفته گذشته 9 مورد جدید ابتلا به این بیماری در کشور مشاهده شده است که علاوه بر آن تعدادی مظنون به این بیماری نیز شناسایی شده‌اند که در حال حاضر آزمایشگاه مرکزی در حال بررسی مجدد بیماری است که نتایج آن هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با بیان این که خوشبختانه مورد جدیدی از فوت در کشور گزارش نشده است، گفت: این درحالی است که موارد ابتلا به این بیماری در کشورهای کوچک همسایه افزایش چشمگیر داشته است.

وی افزود: طبق آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت تعداد موارد ابتلا به این بیماری طی دوهفته اخیر در کشور کویت از 1400 مورد به 2451 مورد رسیده  و در این مدت 7 مورد نیز فوت گزارش شده است.

دکتر گویا افزود: تعداد موارد این بیماری در کشور عمان به 1617 مورد رسیده و 19 نفر نیز در این کشور فوت شده‌اند.

 

۲ مهر ۱۳۸۸ ۰۹:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید