اخبار

پرستار سال های دفاع مقدس : بیمارستان طالقانی محوریت درمان مجروحان غرب کشور را داشت

منیعی : یک بار به دلیل حجم عملیات و تعداد مجروحان 58 شبانه روز مداوم در اورژانس مجروحان خدمت نمودم.

در دوران جنگ تحمیلی بیمارستان آیت اله طالقانی یا دویست تختخوابی به عنوان محوریت درمان و التیام مجروحان غرب کشور فعالیت می نمود.

پرستار سال های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در شرایط جنگ زمان ، شیفت و ساعت کاری معنایی نداشت و همه چیز در عشق به خدمت مجروحان سپری می شد گفت : یک بار به دلیل حجم عملیات و تعداد مجروحان،  58 شبانه روز مداوم در اورژانس مجروحان خدمت نمودم.

حسن منیعی گفت : پرستاران و پرسنل اورژانس مجروحان از زبده ترین پرسنل بودند که نیروهای داوطلب مردمی ، مسجدی و هلال احمر نیز آنان را یاری می رساندند و تمامی بخش های تشخیصی و پرسنل تعاون نیز در کنار ما بودند.

وی گفت : بیمارستان در آن زمان از نظر امکانات مداوای مجروحان خودکفا بود و در صورت نیاز مجروحان ، کمک های مردمی فوق العاده ای نیز از راه می رسید.

منیعی  افزود : پس از رسیدگی اولیه به بیماران بر اساس تشخیص ، نوع جراحت و نوع تخصص در صورت نیاز  به بیمارستان های دیگر کرمانشاه یا تهران به و سیله اورژانس هوایی منتقل می شدند.

وی نقش بیمارستان آیت الله طالقانی در دوران دفاع مقدس را محوری و بسیار مهم توصیف کرد و گفت : خاطراتی از مجروحان در ذهن ما برجای مانده که علاوه بر اینکه عمق خلوصشان را تجلی می کند ، به عنوان خاطرات ماندگار و شیرین خدمت در نظام سلامت در آن شرایط بحران همیشه همراه من و همکاران آن دورانم مانده است.

۵ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید