اخبار

دکتر عیوضی : یکی از مشکلات مردم نا آگاهی نسبت به دندان و دندان پزشکی است.

دکتر عیوضی : یکی از مشکلات مردم نا آگاهی نسبت به دندان و دندان پزشکی است.
چهار کلید طلایی سلامت دهان و دندان : مسواک ، نخ دندان ، دهانشویه و مراجعه دوره ای به دندانپزشک

یکی از مشکلات مردم نا آگاهی نسبت به دندان و دندان پزشکی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : این عدم آگاهی نسبت به مراقبت از دندان منحصر به قشر خاصی نیست و متاسفانه حتی افراد تحصیل کرده نیز به این امر کم توجه هستند.

دکتر معصومه عیوضی که با خبرگزاری وب دا کرمانشاه سخن می گفت با اشاره به لزوم مراجعه هر شش ماه یک بار به دندانپزشک گفت : تغییر رنگ لثه ، متورم شدن و خونریزی لثه نشانه ای از بیماری مزنی است که باید پیگیری شود.

دکتر عیوضی استرس ، ارث و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان را از جمله مواردی دانست که در بروز بیماری های دهان و دندان موثر هستند که مراجعه به موقع و مستمر می تواند در پیشگیری از بیماری یا درمان آن موثر باشد.

این متخصص پریو دانتیکس مسواک زدن دندان ها را یکی از راه های حفاظت از آنها عنوان کرد و گفت : مسواک زدن دندان ها باید حداقل دوبار در روز انجام شده و مدت زمان آن بین 2 تا 3 دقیقه باشد و نیز باید توجه نمود که مدت استفاده از یک مسواک بیشتر از دو تا سه ماه نباشد و از مسواک های سخت استفاده نگردد.

دکتر عیوضی در مورد خمیر دندان ها گفت : خمیر دندان مصرفی باید حاوی فلوراید باشد و البته خمیر دندان های تولید داخل به دلیل نظارت مستمر مناسب تر است.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه عمل تمیز کنندگی دهان در طول روز با جویدن ، ترشح بزاق  و حرکات زبان انجام می شود که در شب کمتر است افزود : باید قبل از خواب دهان و دندان را کاملا تمیز کرد و با توجه به اینکه درطول شب رسوباتی که بزاق داشته و برداشته نشده موجب تشکیل پلاک می شود ، بعد از  خواب نیز این کار را انجام دهند تا پلاک ها برداشته شده  و با احساس تازگی صبحانه خود را میل کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از نخ دندان را به مردم توصیه کرد و گفت : بعضی فکر می کنند که نخ دندان برای بیرون آوردن غذای بین دندان هاست در صورتی که کار نخ دندان برداشتن پلاک هاست که باید 40 تا 50 سانتی متر بریده شود و برای بین هردندان از یک تکه از نخ استفاده کرد.

وی دهان شویه را موثرترین آنتی پلاک ، مانع رسوب ، کنترل پوسیدگی ،و کاهش التهاب لثه ها دانست  و توصیه کرد هرشب از دهانشویه استفاده شود مگر آن دسته از افراد که بدلیل عارضه ای نمی توانند از دهانشویه استفاده کنند که باید با آب نمک دهان خود را شستشو دهند.

دکتر عیوضی تجمع باکتری ها بر روی زبان بخصوص شیارهای بین زبان را عامل بوی بد دهان ذکر کرد و گفت که به مسواک زدن زبان بدین صورت باشد که  زبان بیرون آورده شود و از بالا به پایین باشد بدین وسیله بوی بد دهان برطرف می شود.

 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید