اخبار

موردی از ابتلا به آنفلوانزای نوع آ در مدارس کرمانشاه مشاهده نشده است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس مرکز بهداشت این استان گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون ، موردی از ابتلا به آنفلوانزای نوع آ در مدارس کرمانشاه مشاهده و گزارش نشده است.
موردی از ابتلا به آنفلوانزای آ در مدارس کرمانشاه مشاهده نشده است
کرمانشاه - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و رییس مرکز بهداشت این استان گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون ، موردی از ابتلا به آنفلوانزای نوع آ در مدارس کرمانشاه مشاهده و گزارش نشده است.
 
دکتر فیض الله منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس این بیماری در اماکن متجمع بخصوص مدارس و دانشگاهها، تاکید ما همچنان بر مقوله آموزش متمرکز است.
وی با بیان اینکه در این راستا آموزش به والدین، معلمان و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفته است گفت: آموزش و پرورش نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است که از آن جمله می توان به استفاده از صابون مایع در تمامی مدارس استان اشاره کرد.
دکتر منصوری ارایه تمام آموزشهای لازم در این زمینه به کادر پزشکی، مدنظر داشتن سلامت دانش آموزان در مدارس توسط مراقبین بهداشت و برگزاری کلاسهای آموزشی درخصوص آنفلوانزا برای دانش آموزان و دانشجویان را از دیگر اقدامات مفید در جهت جلوگیری از گسترش این بیماری در جامعه عنوان کرد.
وی با بیان اینکه آنفلوانزای خوکی در جهان حالت همه گیری (اپیدمی) پیدا کرده و اکنون بیش از 170 کشور به این ویروس مبتلا هستند گفت: این بیماری هر چند از شدت بیماری زایی کمتری نسبت به بقیه بیماریها برخوردار است ولی در مقایسه با آنفلوانزای فصلی سرعت انتشار بیشتری دارد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تب، سر درد ، درد عضلانی ، سرفه و گلو درد را از جمله علایم این بیماری عنوان کرد و افزود : تب ، درد عضلانی و سرفه از جمله فرق های مهم آنفلوانزای خوکی از آنفلوانزای معمولی است.
وی تصریح کرد: به افراد مشکوک مبتلا به این ویروس توصیه می شود ضمن مراجعه به پزشک، برای جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران در منزل استراحت و با رعایت تمام نکات بهداشتی از جمله شستشوی مرتب دست ها، استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه و خوردن مایعات به اندازه کافی بپردازند.
دکتر منصوری آموزش به مردم در زمینه این بیماری را از مهم ترین راهکاری پیشگیری از گشترش این بیماری در کشور و جهان عنوان کرد.
براساس آخرین آمار تاکنون در کشور 400 مورد به ویروس آنفلوانزای نوع آ مبتلا شدند که چهار تن از این تعداد فوت کردند.
۶ مهر ۱۳۸۸ ۱۱:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید