اخبار

بیمارستان معتضدی ؛ اولین بیمارستان دوست دار مادر کشور با بیش از نیم قرن سابقه همچنان پیشرو است

بیمارستان معتضدی ؛ اولین بیمارستان دوست دار مادر کشور با بیش از نیم قرن سابقه همچنان پیشرو است
دکتر ویسی وجود ماماهای با تجربه ، سابقه بسیار بالای خدمات و حضور متخصص مقیم به صورت 24 ساعته را از ویژگی های مهم مرکز ارزیابی نمود.

بیمارستان معتضدی یک مرکز وقفی است که از جانب مرحوم حاج آقا برار معتضدی از سال 1335 وقف شده و نیت واقف هم خدمات زنان و زایمان بوده است که در این مرکز ماهیانه 400 تا 450 کودک در آن چشم به جهان می گشایند.

رییس مرکز آموزشی ، درمانی معتضدی با اعلام این مطلب گفت : بیمارستان معتضدی اولین بیمارستان دوست دار مادر در کشور و تنها بیمارستان دوستدار مادر در استان است که دارای مولفه هایی ویژه ایست که بیمارستان را به این افتخار نائل کرده است.

دکتر فریبا ویسی بخشی از این موارد را شامل رعایت حریم خصوصی ، اجازه حضور همسر یا همراه در کنار مادر و زایمان به روش ارجح یا طبیعی ، حداقل مداخلات دارویی و غیر دارویی عنوان کرد و گفت : سه شاخص میزان برش زایمان طبیعی ، اولویت با زایمان طبیعی و عدم مداخلات دارویی یا القای دردهای زایمان و یا انقباضات از جمله این شاخص هاست.

1

 

وی در گفتگو با خبرگزاری وب دا کرمانشاه برگزاری کلاس های آموزشی ، زایمان بی درد ، زایمان فیزیولوژیک ، زایمان در آب ، بازدید مادر قبل از زایمان از فضاهای زایمان و کاهش آمار سزارین را از جمله ویژگی های بیمارستان معتضدی برشمرد و تاکید کرد : آمار سزارین مرکز سالیانه 10 درصد کاهش داشته است که این در جای خود آمار بسیار قابل توجهی است.

دکتر ویسی یکی از محاسن بیمارستان معتضدی را حضور جراح و متخصص زنان و زایمان به صورت 24 ساعته در مرکز عنوان نمود و گفت : به محض ورود بیمار ، وضعیت او به متخصص اطلاع داده می شود تا متخصص تصمیم گیری کند که او را همان هنگام بستری کند یا دستورات دیگری صادر نماید.

دکتر ویس تعیین تکلیف 96 دصد بیماران را در این مرکز زیر 4 ساعت عنوان کرد و گفت : در این مرکز تمام نوزادان در 24 ساعت اول توسط پزشک متخصص کودکان ویزیت می شوند و در دو ساعت اولیه توسط یک پزشک آموزش دیده مستقر در بیمارستان مورد معاینه دقیق قرار می گیرند که درصورتیکه وضعیت نوزاد مناسب باشد بلافاصله همجوار مادر می شود و درصورت وجود مشکل در NICU بستری می شود.

وی هزینه بیمارستان برای مراجعان را حداقل تعرفه دولتی و مناسب ارزیابی کرد و وجود ماماهای با تجربه ، سابقه بسیار بالای خدمات و حضور متخصص مقیم به صورت 24 ساعته را از ویژگی های مهم مرکز ارزیابی نمود.

5

2 

3 

2 

7 

7 

 

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۳:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید