اخبار

خانواده ها در روزهای امتحان به کاهش اضطراب نوجوانان و جوانان کمک کنند

خانواده ها در روزهای امتحان به کاهش اضطراب نوجوانان و جوانان کمک کنند
از هر فرصتی برای خواندن و یادگیری مطالب استفاده کنید.شب قبل حتماً خواب کافی داشته باشید.کم خوابی یا بی خوابی بر میزان استرس می افزاید.از نوشیدن چای، قهوه و کاکائو12 ساعت قبل از امتحان خودداری گردد.

برای ایجاد شایستگی در دانش آموزان جهت غلبه بر امتحان باید در دانش آموزان این احساس ایجاد شود که امتحان مشکلی ندارد و می توان بر آن مسلط شد برای این منظور می توان موقعیت هایی مشابه امتحان واقعی ایجاد کرد تا اضطراب آنان در اثر تجربه ی  این موقعیتهای بی خطر کاهش یابد.

به گزارش وب دا انجام ورزش به طور منظم ومداوم موجب سلامت جسمانی ،کاهش اضطراب و فشار روانی وافزایش عزت نفس می شود.اگربرنامه ورزشی ندارید ،لااقل به پیاده روی در صبح زود بپردازید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

توجه نمایید دانش آموزان امتحان را امری عادی تلقی کنند و از قوانین و سؤالات هراس نداشته باشند و مصرف ویتامینها به ویژه ویتامینهای گروه B در کاهش اضطراب تأثیر بسزایی دارند و می توانید برای تأمین آنها در بدن از میوه و سبزی تازه استفاده کنید.یکی از عواملی که موجب کاهش تمرکز در انسان می شود،  هایپو گلیسمی (کاهش قند خون )است،برای جلوگیری از آن از قند های طبیعی مانند خرما ،کشمش،انجیر،عسل استفاده کنید واز پرخوری بپرهیزید،زیرا باعث تجمع خون در اطراف دستگاه گوارش می شود و تمرکز را کاهش می دهد.

 به این نکته توجه نمایید که قبل از هر چیز، باید آمادگی لازم برای امتحان را پیدا کنید.از هر فرصتی برای خواندن و یادگیری مطالب استفاده کنید.شب قبل حتماً خواب کافی داشته باشید.کم خوابی یا بی خوابی بر میزان استرس می افزاید.از نوشیدن چای، قهوه و کاکائو12 ساعت قبل از امتحان خودداری گردد.

و اما مکان و زمان امتحان را دقیقاً بخاطر بسپارید و وسایل لازم برای آن را از قبل تهیه کنید.سر وقت در جلسه حضور بهم رسانید،نه خیلی زود و نه خیلی دیر.به هیچ عنوان عجله نکنید.

امتحان دادن یک کار فکری است.وظیفه شما حین امتحان فکر کردن راجع به مطالبی است که قبلاًمطالعه کرده ویادگرفته اید.پس روی کارتان (فکر کردن ) تمرکز کنید و سعی کنید حواستان به هیچ چیز دیگری منحرف نشود.

حین امتحان دقت کنید که از نظر فیزیکی در شرایط راحتی بسر ببرید.هر گونه ناراحتی در نشستن می تواند از تمرکز شما جلوگیری کند.اگر احساس کردید که عضلاتتان منقبض شده است ،دست از نوشتن بردارید ،چند نفس آرام و عمیق بکشید و عضلاتتان را رها کنید.

و وظیفه شما اعضای  خانواده این است که از طریق حفظ آرامش ،کاهش جدال و کم کردن رفت و آمدهای خانوادگی و دوستانه می توانند به کاهش اضطراب نوجوانان و جوانان کمک کنند.

 

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۴:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید