اخبار

فرصت طلایی برای زوجین نابارور در کرمانشاه فراهم گردید

فرصت طلایی برای زوجین نابارور در کرمانشاه فراهم گردید
در مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی یک تیم قوی تخصصی و فوق تخصصی پیشرفته ترین خدمات باروری را به زوجین نابارور ارائه می دهند.

با صرف حدود ده میلیارد ریال هزینه برای تعمیرات و تجهیز به ابزار و وسایلی که از دستگاه هایی هستند که شانس باروری را چندین برابر افزایش می دهد ، مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی فعال گردیده و هم اکنون مشغول ارائه خدمت است.

مدیر مرکز آموزشی ، درمانی مرحوم معتضدی با اعلام این مطلب گفت : به دنبال مراجعه زوج نابارور ویزیت و مشاوره اولیه شروع  و در واقع مریض روی سیکل گذاشته می شود و بسته به اینکه علت چه باشد و اینکه علت نازایی مردانه باشد یا زنانه ، یا ناشناخته در مسیر درست به آنان خدمت داده می شود.

دکتر فریبا ویسی در مورد خدمات ناباروری در بیمارستان معتضدی گفت : این خدمات شامل انواع درمان نازایی همچون IUI است، بدین شکل که از قبل  اسپرم مرد گرفته و سانتریفوژ شده سپس اسپرم های فعال به داخل رحم زن در آن فازی که آماده شده و بسترسازی اولیه انجام شده ، تزریق می گردد.

وی در مورد نتیجه باروری پس از این عمل گفت :  بسته به سن  و وضعیت زوجین  و  وضعیت فیزیولوژیکی آنها و نیز پاسخی که  به القاء تخمک گذاری می دهد ،  بین 15 تا 30% در جاهای مختلف مثبت شده است.

دکتر ویسی گفت :  در  مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی IVF  یا  لقاح خارج رحمی نیز انجام می شود بدین صورت که نطفه  زن و مرد را گرفته شده و پس از لقاح به داخل رحم مادر تزریق می شود.

وی گفت : بخش دیگر فعالیت ما مرحله میکرواینجکشن است که کاملاً جنین تشکیل می شود و  این مرحله در درمان نازایی ، بسیار پیشرفته ای است و جنین را تلقیح می کنیم و البته حسن این قضیه این است که مادر ممکن است ده تا 20 جنین داشته باشد و می تواند انتخاب جنسیت کند و دوم اینکه جنین های اضافی فریز می شوند، یعنی اگر در این مرحله اقدامی صورت گرفت ، ولی حاملگی انجام نشد آن جنین را به هرعلتی مادر نتوانست نگه دارد و حاملگی اش دفع شد، خود او می تواند از  جنین های فریزشده ، با پرداخت فقط  یک هزینه خارج کردن از فریز استفاده نماید و به مادر تلقیح  شود، این امر ، هم هزینه خیلی کمتری دارد و هم اینکه از نظر روانی مادر مطمئن است که باز جنین دارد و می تواند برای بعداً دوباره استفاده کند.

دکتر ویسی مرحله پیشرفته تر را بحث اهداء جنین و اهداء تخمک عنوان کرد و افزود : هردو این بحث در مراجع قانونی پذیرفته شده است و بعد از طی کردن مراحل قانونی در آینده خیلی نزدیک در کرمانشاه این اتفاق هم می افتد و با توافق خانواده ها ، کسی که جنین فریز شده دارد با خانواده متقاضی به توافق می رسند و جنین اهدایی را می گیرند که  مراحل قانونی را دارد که طی شود و البته این توافقات بدون دخالت بیمارستان است.

وی درمورد موفقیت باروری زوجین در مرکز گفت :  بر اساس آماری که داریم به دنبال سفر مقام معظم رهبری 860 زوج نابارور در این مرکز پوشش داده شدند که اینها در واقع بن بست های نازایی بودند ، یعنی کسانی بود که سن های خیلی بالایی داشتند یا به دلیل هزینه های بالا مراجعه نکرده بود و یا اینکه دیر  مراجعه کرده بودندویا درمان ها را ناقص رها کرده بودند ولی باز اونها هم طبق آمار IUI ما 15% در سال 91 مثبت شدند و آنهایی که IVF شدند 18% مثبت بودند و انتقال های ما ، یعنی همان میکرو اینجکشن ها و همان جنین های تلقیح شده 25% مثبت بودند.

وی با ذکر اینکه این آمارها فوق العاده آمارهای قابل قبول برای مرکزیست که تازه شروع کرده ، گفت :  البته شایان ذکر است که تمامی این  آمارها متغیر است ، و بستگی به زمان مراجعه بیمار و بستگی به علت اولیه نازایی دارد.

دکتر ویسی یکی از محاسن این مرکز  را نداشتن هزینه تردد به شهرهای بزرگ برای درمان نازایی عنوان نمود و گفت : نکته مهم اینکه کسی که روی یک سیکل جهت بارداری قرار می گیرد ، باید در آن شهری که درمان نازایی انجام می دهد ، حداقل دو ماه اقامت داشته باشد، و آن دو ماه استقرار مستلزم پرداخت هزینه ای سنگین است و روشن است که  این هزینه ایاب و ذهاب برای بیماران این شهر وجود ندارد و هرجای این شهر باشند، با توجه به اینکه حتماً باید یک روز در میان به مرکز مراجعه کنند ، سریع و ساده مراجعه می کنند ، سونوگرافی واژینال شوند و بسته به وضعیت تخمک گذاری که دارند باید به طور مستمر تحت نظر باشند .

وی تیم درمان ناباروری مرکز را  تیم قوی تخصصی و فوق تخصصی است که شامل فلوشیپ نازایی و سه پزشک دوره عمل دیده و متخصص جنین شناسی است که جزء نفرات برتر در این رشته هستند.

دکتر فریبا ویسی در مورد آمار ناباروری و علت های آن افزود : نه تنها در استان بلکه در ایران آمار واضح و مشخصی از نازایی وجود ندارد ولی به طور متوسط 20 تا25% در آمارهای مختلف آمار نازایی را گزارش کرده اند که به نظر می رسد روز به روز هم درحال بیشتر شدن است ،  البته چون مرکزی به عنوان درمان نازایی در این استان وجود نداشته ، هم آمار درستی نداریم و هم اینکه مددجویان همه به سمت تهران و شهرهایی که در بحث نازایی قدمت داشتند کشیده می شدند. بنابراین آمار دقیقی در این زمینه نداریم.

 5

3 

2 

1 

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید