اخبار

دکتر وزیری : گروه های پرخطر را علیه آنفلوانزای فصلی واکسینه کنید.

واکسیناسیون علیه آنفلوانزای فصلی با ارتقای سطح ایمنی عمومی در اجتماع ، شانس مواجهه با ویروس را به دلیل کم شدن میزان سرایت آن کاهش می دهد.

گروه های پرخطر را علیه آنفلوانزای فصلی واکسینه کنید.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی ، افراد با سن بالای 65 سال و حدفاصل شش ماه تا 59 ماه ، افراد مبتلا به دیابت ، بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی ، نارسایی کبدی و سیروز ، بیماری های مزمن ریوی و آسم ، بیمارانی که به دلیل سرطان های خون یا سایر بیماری های بدخیم تحت شیمی درمانی هستند، خانم های باردار در سه ماهه دوم و سوم بارداری ، بیمارانی که به دلیل رماتیسم تحت درمان دوز بالای کورتون هستند و افرادی که با سن کمتر از 18 سال با آسپرین درمان طولانی مدت می شوند و پرسنل حرف پزشکی را جزو گروه های پرخطر دانسته و از آنان خواست خود را علیه آنفلوانزای فصلی واکسینه کنند.

متخصص بیماری های عفونی با اعلام این مطلب با تاکید بر اینکه واکسیناسیون علیه آنفلوانزای فصلی با ارتقای سطح ایمنی عمومی در اجتماع ، شانس مواجهه با ویروس را به دلیل کم شدن میزان سرایت آن کاهش داده و از جهت ممانعت از انتشار انواع متفاوت ویروس آنفلوانزا و ایجاد سوش های نوترکیب موثر است.

دکتر سیاوش وزیری بهترین راه پیشگیری از این بیماری را رعایت بهداشت فردی عنوان کرده ، از همگان خواست از دست دادن و روبوسی با همدیگر خودداری کرده ، نسبت به رعایت مواردی چون شستوی دقیق دستها با آب و صابون حداقل به مدت 30 ثانیه ، رعایت حدفاصل یک و نیم تا دو متر از کسانی که دارای علامت عفونت های تنفسی هستند دقت کنند.

دکتر وزیری با تاکید بر استفاده بیماران از دستمال یا ماسک به هنگام سرفه یا عطسه برای جلوگیری از انتشار قطرات تنفسی  ، پزشکان و پرسنل بهداشتی درمانی را که به طور مکرر با بیماران در ارتباط هستند بر استفاده از ماسک های توصیه شده در مراکز خود فراخواند .

وی از ساکنان خوابگاه های دانشجویی و پادگان های نظامی و نیز دانشجویان ، دانش آموزان ویا کسانی که در محیط های بسته و دارای تهویه کم با افراد زیادی کار و زندگی میکنند توصیه کرد با دقت بیشتری نسبت به رعایت موارد بهداشتی عمل کنند.

 

۹ مهر ۱۳۸۸ ۰۹:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید