اخبار

خطر مسمومیت شما را تهدید می کند : مواد غذایی را از دستفروش ها و دوره گردها نخرید !

خطر مسمومیت شما را تهدید می کند : مواد غذایی را از دستفروش ها و دوره گردها نخرید !
خدادادیان : متاسفانه شستشوی ناکافی مواد اولیه و ظروف ، نشستن دست ها و شرایط بد عرضه و نگهداری باعث بروز مسمومیت ها و بیماری های روده ای و اسهال و استفراغ می شود.

دستفروشان دوره گردی که اقدام به عرضه مواد غذایی می نمایند از معضلات جدی سلامت جامعه و یکی از مهمترین دغدغه های دست اندرکاران بهداشت است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : دوره گردان جزو مشاغل مزاحم محسوب شده و از آنجا که جزو واحدهای صنفی به شمار نمی آیند ، نظارتی بر آنان نیست و اساسا صنفی ندارند که اصناف با آنان برخورد نماید بلکه برخورد با آنان در حیطه اختیارات اداره اجرائیات شهرداری است.

بهمن خدادادیان در گفتگو با " وب دا " کرمانشاه گفت : دانشگاه علوم پزشکی قدرت اجرایی برخورد با آنان را ندارد بلکه مراتب به شکل مکتوب و مستمر به شهرداری اطلاع داده می شود تا از طریق ستاد رفع سد معبر با آنان برخورد شود اما متاسفانه تعداد بسیار  زیاد این دستفروشان کار را برای این مراکز نیز دشوار نموده است.

مهندس خدادادیان با اشاره به تشکیل تیم های مشترک در مقاطع خاص و در تفرج گاه ها ، سراب ها و مراکز گردشگری و برخورد مقطعی گفت : دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد تا نسبت به افزایش تیم ها و فعالیت آنها اقدام نماید اما متاسفانه سایر نهادهای ذیربط در این زمینه مشکل دارند.

مهندس خدادادیان با توضیح این نکته که با فرارسیدن فصل گرما و از آنجا که شرایط نگهداری و فراوری مواد تویط دستفروش ها مناسب نیست گفت : متاسفانه شستشوی ناکافی مواد اولیه و ظروف ، نشستن دست ها و شرایط بد عرضه و نگهداری باعث بروز مسمومیت ها و بیماری های روده ای و اسهال و استفراغ می شود.

وی از مردم خواست به طور جدی از خرید هرگونه مواد غذایی از مراکز غیر معتبر همچون دستفروش ها و دوره گردها خودداری کنند و مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراکز دارای تابلو ،کارت بهداشتی و مجوز صنفی خریداری نمایند.

خدادادیان از نظارت 70 بازرس بهداشت محیط در سطح شهر کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد که اهرم برخورد قانونی با دستفروشان در اختیار ما نیست اما بازرسی مستمر از مراکز دارای مجوز صورت می گیرد و مردم می توانند با خیال آسوده از این مراکز خرید نمایند.

وی گفت : شهروندان جهت اعلام شکایات خود می توانند از ساعت 8 صبح تا 8 شب با شماره تلفن 7277973 واحد سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تماس بگیرند.

۵ خرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید