اخبار

خطر خرید فلافل از دستفروشان جدی است

خطر خرید فلافل از دستفروشان جدی است
کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه : نوع روغن هاو نیز استفاده از روغن های سوخته قنادی ها و مواد حاصل از سوختن روغن احتمال سرطان زایی آن را بالا می برد.

عوارض کوتاه مدت همچون مسمومیت و عوارض بلند مدتی همچون سرطان به دنبال تهیه فلافل از دستفروش ها رخ می دهد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با هشدار نسبت به مصرف فلافل از دستفروش ها گفت : طریقه سرخ کردن ، حرارت بالا ، دفعات بسیار زیاد استفاده از روغن ، گندزدایی نکردن از سبزیجات و عدم شستشوی کافی ، شستشوی ناصحیح ظروف و دست ها عرضه فلافل را در دستفرئشی ها تبدیل به یک خطر جدی کرده است.

مهندس خدادادیان در گفتگو با خبرگزاری " وب دا " گفت :  نوع روغن هاو نیز استفاده از روغن های سوخته قنادی ها و مواد حاصل از سوختن روغن احتمال سرطان زایی آن را بالا می برد.

وی گفت : مواد اولیه تهیه فلافل توسط دستفروش ها غالبا مناسب نیست و از نخودهای شپشک زده با قیمت های پایین یا سایر مواد اولیه نامرغوب و بعضا فاسد استفاده می نمایند و چرخه نگهداری و فراوری آن مناسب نیست.

وی گفت : با توجه به اینکه عمدتا مواد اولیه فلافل در منازل و در شرایط نامناسب تهیه ، خیس خورده و چرخ می شود و معلوم نیست چه کسانی و در چه شرایطی آن را آماده می کنند و اینکه آن افراد از سلامت جسمی برخوردارند ، بهداشت فردی را رعایت می کنند و یا محیط تهیه مواد چگونه است اصلا معلوم نیست و هیچ نظارتی هم بر آنها مقدور نیست لذا جدا از شهروندان گرامی می خواهیم تا از خرید فلافل از دستفروش ها خودداری نمایند.

مهندس خدادیان گفت : فروشندگان دوره گرد برای تهیه سس فلافل بعضا از مواد نامرغوب بهره می گیرند و یا نسبت ترکیب مواد در تهیه آن صحیح نیست و از آنجا که سس باید در شرایط دمای یخچال نگهداری شود ، مجاورت آن با دمای سرخ کردن و هوای گرم ، سس را عملا غیر قابل مصرف می کند.

 

۷ خرداد ۱۳۹۲ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید