اخبار

زوجین قبل از برنامه ریزی ازدواج ، آزمایشات پزشکی را انجام دهند+ گزارش تصویری

زوجین قبل از برنامه ریزی ازدواج ، آزمایشات پزشکی را انجام دهند+ گزارش تصویری
مشتاقیان : ماهانه حدود 16 هزار نفر به مرکز حافظیه مراجعه می نمایند.

آزمایشات پیش از ازدواج ، آزمایشات هیپوتیروئیدی نوزادان و فنیل کتونوری نوزادان ، آزمایشات استخدامی ،آزمایش اپیوم مربوط به اتحادیه ها ، ادارات ،ارگانهای دولتی و بخش خصوصی از جمله فعالیت های مرکز بهداشتی درمانی حافظیه کرمانشاه است.

رییس این مرکز همچنین خبر از انجام خدمات معمول مراکز بهداشتی درمانی همچون خدمات پزشکی و دندانپزشکی ، بهداشت خانواده و محیط ، مامایی ، مبارزه با بیماری ها و داروخانه در این مرکز داد.

پروانه مشتاقیان با شرح اینکه مرکز حافظیه مرکزی وقفی است که از سوی خانواده حاج هادی معتضدی با زیربنای 3000 متر مربع وقف شده است ، گفت : از سال 1387 در این مرکز بهداشتی و درمانی خدمات آزمایش و مشاوره پیش از ازدواج فعال گردیده است.

وی که با خبرگزاری " وب دا " کرمانشاه سخن می گفت با اشاره به مراجعه ماهانه حدود 16 هزار نفر به مرکز حافظیه افزود : زوجین با دردست داشتن معرفی نامه از دفترخانه های ازدواج به مرکز مراجعه می نمایند و پس از الصاق تمبر پست واقع د رهمین مرکز به بخش پذیرش مراجعه نموده و سپس نمونه های خون و ادرار آنان اخذ گردیده و به بخش های آزمایشگاهی مربوطه ارسال می گردد.

وی گفت : بررسی کم خونی و بیماری تالاسمی ، اعتیاد ، بیماری هپاتت B  ، آزمایش R.P.R ( سفیلیس ) از جمله آزمایشهای پیش از ازدواج است و درصورت نیاز زوجین به بررسی های تکمیلی ، جهت آزمایشات ژنتیک ارجاع داده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه ارجاع جهت آزمایش P.N.D برای زوجینی که نیاز به بررسی بیشتری دارندقبل از بارداری و ارجاع جهت انجام این آزمایش برای زوجین درصورتی که نیاز به بررسی بیشتری باشد بعد از بارداری تا قبل از هفته 12 تا 16 انجام می شود.

وی محل آزمایشات تشخیص پیش از تولد در آزمایشگاه مرکزی میدان طالقانی اعلام کرد و گفت :  آزمایشات P.N.D بعد از بارداری با اخذ نمونه در این آزمایشگاه به تهران و آمل ارسال می گردد.

مشتاقیان گفت : با پیگیری های صورت گرفته هزینه این آزمایشات که به ترتیب 7میلیون و 500 هزار ریال و 20 تا 30 میلیون ریال است با پذیرش دفترچه بیمه درمانی تقریبا رایگان می باشد.

 مشتاقیان از زوجین در شرف ازدواج خواست قبل از هرگونه برنامه ریزی جهت ازدواج ، پیشاپیش با یک آزمایش ساده و کم هزینه از وضعیت سلامت و یا وجود مشکل یا بیماری تالاسمی و کم خونی خود مطلع شوند و پیش از هرگونه برنامه ریزی و دعوت میهمانان جهت مراسم از نتیجه آزمایشات ازدواجی مطلع شده و به این مرکز فرصت کافی جهت تکمیل ارائه خدمات را بدهند.

وی ارائه خدمات نوزادان 3 تا 5 روزه را در بخش نوزادان این مرکز شامل انجام آزمایشات T.S.H نوزادان ( هیپوتیروئیدی ) ، فنیل کتونوری و بیلی روبین (زردی ) عنوان نمود و گفت : کلیه نوزادان شهرستان کرمانشاه در این مرکز از خدمات این سه آزمایش بهره می گیرند.

وی باذکر این نکته که که بررسی هیپوتیروئید نوزادان و پیگیری درمان نوزادان مشکل دار از بروز عقب ماندگی ذهنی و جسمی کودکان پیشگیری می نماید ، از والدین خواست حتما بعد از 72 ساعت از تولد نوزاد را جهت آزمایشات مورد نظر به مرکز حافظیه بیاورند.

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

آزمایشگاه ازدواج 

۸ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید