اخبار

دکتر صدیقی : آزمون تکاملی باید برای کودکان 4 الی 60 ماهه انجام شود

دکتر صدیقی : آزمون تکاملی باید برای کودکان 4 الی 60 ماهه انجام شود
آزمون روند تکاملی برای بررسی صحت تکامل سیستم مغز و اعصاب کودکان بکار گرفته می شود .

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به لزوم انجام آزمون روند تکاملی ASQ برای کشف و درمان بیماری های سیستم مغز و اعصاب کودکان از آمادگی بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برای انجام این آزمون خبر داد.

دکتر صدیقی گفت که مشکلات تکاملی می تواند عواقب جدی را در آینده تحصیلی و اجتماعی کودکان ایجاد کند. در این آزمون که بصورت پرسشنامه طراحی شده است وضعیت سیستم مغز و اعصاب کودکان و روند تکامل آن طی دوره های مختلف سنجیده می شود و چنانچه اختلالی را نشان دهد والدین می توانند بسرعت نسبت به درمان آن اقدام کنند.

دکتر مصطفی صدیقی در گفتگو با خبرگزاری وب دا کرمانشاه عمده ترین اختلالات تکاملی را در کودکان  1-اختلالات گفتاری، 2-اختلالات بیش فعالی در پسران  و کم توجهی در دختران  و3- اختلالات حرکتی عنوان کرد.

وی همچنین درخصوص تشنج به وجد طیف وسیعی انواع تشنج از ساده تا بدخیم اشاره کرد که البته غالب تشنج ها در کودکان از نوع ساده و بدون خطر است .

این فوق تخصص اعصاب کودکان به والدین توصیه کرد در صورت مواجهه با تشنج کودکان ضمن حفظ خونسردی،  کودک را به پهلو بخوابانند و سرش را به عقب ببرند و چنانچه در دهان کودک لقمه ای قرار داشت آن را خارج کنند و پس از اتمام تشنج به پزشک مراجعه کنند.

 

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید