اخبار

دکتر پاکزاد : خبازان برای اخذ شناسه تولید اقدام کنند.

دکتر پاکزاد : خبازان برای اخذ شناسه تولید اقدام کنند.
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی : اخذ شناسه تولید به واحدهای خبازی بمعنای داشتن مجوز برای پخت و بسته بندی بهداشتی نان و توزیع آن در سطح فروشگاهها و سوپرمارکتهاست.

پیرو ابلاغ دستورالعمل سازمان غذا و دارو در خصوص اعطای شناسه تولید به نانواهای سنتی رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، طی گفتگویی با خبرنگار وب دا کرمانشاه اعلام داشت: بدنبال بررسی های میدانی و کار مداوم کارشناسان این اداره و طی مکاتبات صورت گرفته با سازمان غذا و دارو. ضوابط اعطای شناسه تولید به خبازیهای سنتی به سراسر کشور ابلاغ گردید.

دکتر پیمان پاکزاد افزود: اخذ شناسه تولید به واحدهای خبازی بمعنای داشتن مجوز برای پخت و بسته بندی بهداشتی نان و توزیع آن در سطح فروشگاهها و سوپرمارکتهاست.
وی گفت:  کلیه خبازان علاقمند که راضی به رعایت ضوابط تولید بهداشتی نان هستند میتوانند با مراجع به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تقاضای خود را ارائه نمایند.
بنا به اظهارات دکتر پاکزاد، نان بهداشتی یکی از دغدغه های سازمان غذا و دارو بوده و هست و همکاران حوزه نظارت از دو سال قبل با اتخاذ سیاستهای متعدد تشویقی تمام تلاش خود را بمنظور ارتقأ کیفیت نان بکار بسته اند و استان کرمانشاه در این زمینه از استانهای پیشرو میباشد. بطوریکه در حال حاضر تمامی آردهای مورد مصرف رد خبازیهای استان تحت فرآیند غنی سازی بااسید فولیک و آهن قرار گرفته و با اجرای طرح اعطای شناسه تولید قصد داریم تا بهدف کنترل بیشتر بر چرخه تولید نان نائل شویم و انشالله شاهد حذف کامل مشکلاتی نظیر کاربرد جوش شیرین در پروسه طبخ نان باشیم.
دکتر پاکزاد در پایان گفت: سازمان غذا و داروی کشور بعنوان متولی سلامت تولید مواد غذایی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بتواند رزق طیب را بر
سفره هموطنان بنشاند. وی از عنایت وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ریاست سازمان غذا و داروی کشور به بهبود کیفیت نان تشکر کرده و افزود: استان کرمانشاه با در اختیار داشتن یکی از واحدهای تولید کننده خمیر مایه و نیز کارخانجات تولید آرد که نهایت همکاری را با معاونت غذا و دارو بکار میبندند و نیز مجموعه توانمند کارشناسی توان ارائه طرحهای عملیاتی در حوزه بهبود کیفیت غذا را در حدی دارد که امکان تعمیم آن به سطح ملی وجود دارد.
وی در خاتمه حمایت ریاست دانشگاه علوم پزشکی را یکی از نقاط قوت کار در مجموعه غذا و دارو دانست که موجب بثمر نشستن بسیاری از نو آوریها و ابداعات و ابتکارات شده است.

1 

۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ۱۵:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید