اخبار

دکتر حمزه : سالمندان برای تقویت حافظه شطرنج کنند و جدول حل نمایند

دکتر حمزه : سالمندان برای تقویت حافظه شطرنج کنند و جدول حل نمایند
معاون امور بهداشتی : هر روز به اخبار رادیو و تلویزیون گوش دهید و خبرهای مهم را برای دیگران بازگو کنید و سعی کنید هر رزو یک مطلب جدید یاد بگیرید و نیز حتما مطالعه کتاب و روزنامه را فراموش نکنید.

سالمندان برای تقویت حافظه باید فعالیتهایی را انجام دهند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه گفت : سالمندان نباید از سوال کردن و گفتن اینکه موضوعی را فراموش کرده اند نترسند و خجالت نکشند.

دکتر بهروز حمزه در گفتگو با خبرنگار " وب دا " کرمانشاه گفت : سالمندان کارهایی را انجام دهند که دستها ، مغز و حافظه به کار انداخته شود.

دکتر حمزه خطاب به سالمندان گفت : هر روز به اخبار رادیو و تلویزیون گوش دهید و خبرهای مهم را برای دیگران بازگو کنید و سعی کنید هر رزو یک مطلب جدید یاد بگیرید و نیز حتما مطالعه کتاب و روزنامه را فراموش نکنید.

وی انجام بازی های فکری مثل شطرنج و یا حل جدول را برای تقویت حافظه سالمندان مهم ارزیابی کرد و گفت : بهتر است سالمندان با دوستان خود مشاعره کنند و برای نوه ها قصه بگویند .

این متخصص آموزش بهداشت از سالمندان خواست مطالبی را که ممکن است فراموش کنند یادداشت نموده و از یک دفترچه یادداشت در کنار تلفن قرار دهند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید