اخبار

دکتر حمزه : هنگام بروز گرد و غبار از مایعات و شیر بایستی بیشتر استفاده شود .

دکتر حمزه :  هنگام بروز گرد و غبار از مایعات و شیر بایستی بیشتر استفاده شود .
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه : بهتر است در صورت امکان برای تهویه مطبوع و تصفیه هوای منزل از دستگاه های فیلتردار تصفیه هوای منزل هم استفاده شود.

تاثیر منفی ریزگردها بر سلامت عمومی و سلامت دستگاه تنفسی ما هنگامی که گرمای هوا بالاتر است ، بیشتر هم می شود بنابراین توصیه می شود هنگام آلودگی هوا ساعت های خنک تر روز برای خروج از منزل انتخاب شود تا افراد کمتر در معرض استنشاق هوای گرم و ریزگردها قرار گیرند. در غیر این صورت تاثیر منفی گرمای هوا  در کنار ریزگردها بر سلامت دوچندان خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت : بهتر است در صورت امکان برای تهویه مطبوع و تصفیه هوای منزل از دستگاه های فیلتردار تصفیه هوای منزل هم استفاده شود. استفاده از این دستگاهها برای افرادی که در خانه خود ، کودک ، سالمند و یا بیمار تنفسی یا قلبی دارند، مفید است. این دستگاهها باعث تصفیه هوای منزل می شوند.

دکتر بهروز حمزه که با خبرنگار " وب دا " کرمانشاه سخن می گفت ، افزود : بیماران مبتلا به سرطان که درحال شیمی درمانی هستند، سیستم ایمنی بدنشان به دلیل مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی بدن بسیار ضعیف است. به همین دلیل چنین افرادی خیلی بیشتر از سایرین در معرض ابتلا  به انواع بیماریهای عفونی و ویروسی قرار می گیرند. توصیه ما به این عزیزان هم دوری از ریزگردها و هوای آلوده و استفاده از وسایلی مانند ماسک در خار ج از منزل است.

وی گفت : در روزهایی که حجم ریزگردها ، غبار یا آلودگی هوا بالاست بهتر است کودکان ، سالمندان ، بیماران قلبی و آنها که ناراحتیهای عفونی دارند از منزل خارج نشوند.

دکتر حمزه تاکید کرد که درصورت اجبار برای خروج از منزل ، حتماً تا رسیدن به مقصد داخل خودرو بنشینید و شیشه های ماشین را هم بالا بکشید.

این متخصص ارتقای سلامت از مردم خواست که به هیچ عنوان در روزهایی که آلودگی هوا و حجم ریزگردها بالاست برای پیاده روی از منزل خارج نشوند به خصوص آنها که تنگی نفس و ناراحتی های تنفسی دارند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پنجره های دوجداره را برای پیشگیری از ورود آلودگی و ریزگردها به داخل منزل بسیار مناسب دانست و گفت : بهتر است درشرایطی که هوا آلوده است ، حتماً در و پنجره های خانه را بسته شوند و از سیستم های تهویه داخل منزل به جای هوای آزاد استفاده گردد تا آلودگی و گرده های موجود در فضا وارد سیستم تنفسی نشود.

وی خاطرنشان ساخت در هنگام بروز گرد و غبار از مایعات و شیر بایستی بیشتر استفاده شود .

دکتر حمزه با اشاره به این نکته که ماسکهای کاغذی و دستمال در زمان بروز گرد وغبار ، کارایی ندارند و بایستی از ماسک های ویژه استفاده شود ، گفت :اگر مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی هستید در زمان بروز گرد و غبار از ورزش سنگین در هوای آزاد اجتناب کنید.

 

۲۶ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید