اخبار

راه اندازی کلینیک فوق تخصصی آلرژی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی

راه اندازی کلینیک فوق تخصصی آلرژی در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی
دکتر مرتضوی :درحال حاضر امکانات درمانی و تشخیصی بسیار مناسبی جهت بیماران ارائه می گردد که با معرفی مناسب این مرکز دیگر نیازی به مراجعه بیماران با شهرهای دیگر از جمله تهران نمی باشد.

فصول بهار و تابستان با توجه به زمان گرده ریزی گیاهان اعم از درختان ، چمن ها و علف های هرز می توانند فصول پرخطری از نظر ایجاد آلرژی های فصلی باشند.

فوق تخصص آلرژی و ایمنولوژی بالینی با اعلام این مطلب گفت :  هرچند بیماری های آلرژیک همیشه از یک الگوی فصلی تبعیت نمی کند و اتفاقاً در اکثر موارد بصورت ترکیبی از علائم فصلی و سالانه و یا صرفاً سالانه خود را بروز می دهد ـ با این همه در این دو فصل علائم آلرژی شدت بیشتری می یابد. بنابر این اقدامات پیشگیری و درمانی در این دو فصل باید با دقت بیشتری انجام گیرد.

دکتر سیدحمیدرضا مرتضوی گفت :مهم ترین راه درمان آلرژی ، پرهیز از ماده آلرژی یاحساسیت زا می باشد که متأسفانه همیشه این کار میسر نمی باشد. بطور مثال ، گرده های گیاهی به صورت معلق در محیط وجود داشته و دوری از آنها بسیار مشکل می باشد ولی می توان با تمهیدات ساده ای میزان برخورد با آنها را کاهش داد، مثلاً با استفاده از ماسک های فیلتردار و عینک محافظ برای جلوگیری نسبی از ورود آلرژن ها به دستگاه تنفسی و چشمها ، پرهیز از خروج از خانه در روزهای همراه با وزش باد، بستن در و پنجره های خانه جهت جلوگیری از نفوذ این گرده ها و در مرحله بعد درمان بیماران مبتلا به علائم و بیماریهای آلرژی می باشد .

دکتر مرتضوی با اظهار خرسندی از راه اندازی کلینیک آسم و آلرژی در مرکز آموزشی درمانی دکتر محمد کرمانشاهی گفت : درحال حاضر امکانات درمانی و تشخیصی بسیار مناسبی جهت بیماران ارائه می گردد که با معرفی مناسب این مرکز دیگر نیازی به مراجعه بیماران با شهرهای دیگر از جمله تهران نمی باشد.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در مورد بیماری های تنفسی آلرژیک باید حتماً از نظر کارشناسی افراد متخصص استفاده کرد، زیرا گاهی باورهای نادرستی در رابطه با نحوه پیشگیری و درمان بیماریهای آلرژیک وجود دارد که متاسفانه خود مهم ترین عامل در تشدید علائم آلرژی می گردد.

دکتر مرتضوی از این موارد را ترس افراد از داروهای استنشاقی دانست و گفت : تصور عمومی بر این است که این داروها دارای عوارض زیادی است یا اعتیاد آور است و یا باعث تخریب دندان ها می گردد، به جرأت می توان گفت که تمامی این تصورات نادرست می باشند. داروهای استنشاقی دارای کمترین عوارض نسبت به داروهای خوراکی یا تزریقی می باشد و عمدتا" جذب سیستمیک نداشته و فقط در موضع وارد عمل شده و علائم بیمار را بهبود می بخشد.

۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید