اخبار

بیماریابی تشدید یافته سل در زندان آغاز شد

بیماریابی تشدید یافته سل در زندان آغاز شد
دکتر خادمی : هدف از اجرای این برنامه ، بررسی و بیماریابی سایر زندانیان محبوس در بندها بوده ، که در صورت تشخیص بیماری هر چه سریعتر جداسازی و درمان جهت آنها آغاز گردد .

 بیماریابی تشدید یافته سل در زندانهای مرکزی ( دیزل آباد ) و ماهیدشت ، با همکاری معاونت امور بهداشتی ، سازمان امور زندانها و اقدامات تامینی تربیتی استان و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از تاریخ یکم تیر ماه آغاز گردید
مدیر گروه بیماریهای معاونت امور  بهداشتی  در این خصوص اظهار داشت : بیماریابی سل در زندانها بصورت روتین جهت زندانیان جدید الورود انجام می گیرد ، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از زندانیان برخاسته از جمعیت های پر خطری می باشند ، این امر می تواند موجب تسریع و تشدید انتقال میکروب سل در زندانهای دنیا شود.

 :دکتر خادمی گفتاز عواملی از جمله تماس طولانی و مداوم زندانیان با یکدیگر ، ازدحام جمعیت بیش از حد ظرفیت زندانها ، تهویه نامناسب ، شیوع فراوانی موارد HIV  ، سوء تغذیه و استرس های جسمی و روانی و ..... می توا نند باعث ابتلای زندانیان به این بیماری شوند.

دکتر خادمی افزود : هدف از اجرای این برنامه ،  بررسی و بیماریابی سایر زندانیان محبوس  در  بندها  بوده  ، که در صورت تشخیص بیماری هر چه سریعتر جداسازی و درمان جهت آنها آغاز گردد .

 

۵ تیر ۱۳۹۲ ۱۰:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید