اخبار

در روزهای پیش از ماه رمضان مصرف چای و غذا را به تدریج کاهش دهید

در روزهای پیش از ماه رمضان مصرف چای و غذا را به تدریج کاهش دهید
دکتر پاسدار : در فاصله افطار تا سحر بهتر است حدود 2 لیتر مایعات مصرف شود

پیش از ماه مبارک رمضان لازم است که برای آمادگی ورود به این ماه تمهیداتی در الگوی غذایی صورت بگیرد تا بدن آمادگی لازم را کسب نماید.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت : یکی از مهمترین مسائل این است که یک هفته تا ده روز پبش از ماه مبارک رمضان مردم شروع به کاهش میزان مصرف چای ، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار بنمایند ، زیرا این مواد برای بدن حالت عادت به کافئین را ایجاد می نمایند.توصیه می کنم قبل از ماه مبارک میزان چای مصرفی را هم به شکل تعداد و هم غلظت کاهش دهیم تا بدن کم کم به مصرف کم چای عادت کند.

دکتر یحیی پاسدار گفت : مسئله دیگر حجم غذا و میزان ورودی غذای بدن است . با توجه به اینکه بدن نیاز دارد که مواد غذایی به تدریج وارد شود و در ماه مبارک 17 تا 18 ساعت غذا وارد بدن نمی شود لازم است که حجم مواد مصرفی را در این مدت کاهش دهیم تا بدن به این کاهش تدریجی عادت کند ، زیرا کاهش یکباره ورود غذا به بدن بخصوص در روزهای اول ماه رمضان سختی زیادی ایجاد می کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به گرمای هوا و طولانی بودن روزهای تابستان و تبخیر  و تعریق زیاد و از دست دادن مایعات بدن گفت : لازم است در مدت روزه داری حداکثر مایعات بدن حفظ شود ، بنابراین کسانی که ورزش های روتین دارند در ایام رمضان صبح ها ورزش نکنند ، بلکه ورزش ها باید یک ساعت یا نیم ساعت قبل از افطار آغاز شود تا بعد از کم شدن مایعات بدن بتوان آن را جبران کرد. همچنین افراد می توانند در فاصله شام تا سحری که فرصت آب خوردن هست ورزش کنند .

رییس دانشکده بهداشت کرمانشاه همچنین ضمن تاکید بر این نکته که در فاصله افطار تا سحر بهتر است حدود 2 لیتر ( 8 تا 10 لیوان ) مایعات مصرف شود گفت : خوردن چای غلیظ خوب نیست و بهترین نوشیدنی برای بدن آب است و کم شدن آب بدن صدماتی به کلیه ها می زند و باعث به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.

دکتر پاسدار گفت : پیش از ماه مبارک بهتر است برای عادت کردن بدن یک روز در میان روزه بگیرید .

۴ تیر ۱۳۹۳ ۰۸:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید