اخبار

فوق تخصص رژیم درمانی: روغنهای جامد تفاوتی با روغن چراغ ندارند

یک فوق تخصص رژیم در مانی گفت: چربیها به سه گروه روغنهای جامد، روغنهای امگا 6 و امگا 3 تقسیم می شوند که در این میان روغنهای گروه اول تفاوتی با روغن چراغ نداشته و مصرف آن به همان اندازه می تواند برای بدن مخرب باشد
فوق تخصص رژیم درمانی:
روغنهای جامد تفاوتی با روغن چراغ ندارند/سه روز در هفته را به مصرف امگا 3 اختصاص دهید

 



روغنهای جامد تفاوتی با روغن چراغ ندارند/سه روز در هفته را به مصرف امگا 3 اختصاص دهید

یک فوق تخصص رژیم در مانی گفت: چربیها به سه گروه روغنهای جامد، روغنهای امگا 6 و امگا 3 تقسیم می شوند که در این میان روغنهای گروه اول تفاوتی با روغن چراغ نداشته و مصرف آن به همان اندازه می تواند برای بدن مخرب باشد.

 دکتر کیومرث دانشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه چربیهای جامد یکی از مهمترین عوامل سکته های قلبی و مغزی هستند، اظهار داشت: زمانی تصور می شد که راه نجات از روغن جامد روی آورن به مصرف روغنهای امگا 6 است، اما بزودی مشخص شد که این روغنها هم آتروژن هستند، یعنی در بلند مدت خطر انسداد شرایین را به همراه دارند.

 دکتر دانشور در ادامه تصریح کرد: در موارد زیادی مشاهد شده که از امگا 6 که به شکل روغن مایع در بازار وجود دارند در چند نوبت برای سرخ کردن استفاده می شود که همین موضوع میزان تهدید آنرا برای سلامت فرد افزایش می دهد.

 وی گفت: در این میان تنها انتخاب باقیمانده امگا 3 بود که نه تنها افزایش چربی بدن و چاقی را به همراه نداشت بلکه منجر به لاغری فرد نیز می شد و در خصوص قلب نیز هیچ گونه پیامد منفی به همراه نداشت، لذا قویا توصیه می کنم که مردم به مصرف این دسته از چربیها رو بیاورند.

 دکتر دانشور در خاتمه اظهار داشت: البته قیمت روغنهای امگا 3 در بازار خیلی زیاد است و همین مسئله خانواده ها را از گرایش به مصرف آن باز می دارد، لذا به خانواده ها توصیه می شود 4 روز در هفته را به مصرف روغنها امگا6 و سه روز را به مصرف امگا 3 اختصاص دهند.

۱۳ مهر ۱۳۸۸ ۱۲:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید