اخبار

مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی در هنگام سحر می شود

مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی در هنگام سحر می شود
دکتر پاسدار : توصیه می شود که شام را با غذاهای سبک، کم قند و حاوی فیبر، مثل سوپ و سبزیجات یا سالاد که هضم راحت تری دارند، شروع کرده و سپس به سراغ غذای اصلی بروید.

توصیه می شود که شام را با غذاهای سبک، کم قند و حاوی فیبر، مثل سوپ و سبزیجات یا سالاد که هضم راحت تری دارند، شروع کرده و سپس به سراغ غذای اصلی بروید.

دکتر یحیی پاسدار با اعلام گفت: مصرف مواد غذایی از کلیه ی گروه های غذایی به صورت متعادل برای وعده ی شام توصیه می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه مصرف انواع میوه و آب پس از شام تا هنگام خواب را فراموش نکنید ، گفت : توصیه می شود از حلیم (با شکر و روغن کم) و انواع آش به مقدار کم در هنگام شام استفاده گردد.

دکتر پاسدار تاکید کرد که پرخوری و مصرف بیش از حد غذاهای پرچرب و شیرین چون نان خامه ای ، زولبیا، بامیه، حلوا، شله زرد و... توصیه نمی شود، زیرا این خوراکی ها باعث تحریک معده ، اضافه وزن و نیز عطش شدید می شوند که اغلب این تشنگی را با نوشیدن مقادیر زیاد نوشیدنی های سرد جبران می کنند که خود این امر یعنی نوشیدن آب زیاد همراه با غذا باعث رقیق شدن شیره ی معده و تاخیر هضم غذا می شود. بنابر این افراد دچار نفخ شکم و سایر ناراحتی های گوارشی خواهند شد .

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار موجب بی اشتهایی در هنگام سحر می شود، چون هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی تر است ، استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی تا دیر وقت و به تاخیر انداختن  زمان خواب ، موجب بی اشتهایی و بی حوصلگی هنگام سحر می شود. بنابراین اگر وعده افطار و شام به صورت مناسب مصرف شود. مشکلی برای وعده سحر ایجاد نخواهد شد.

۲۵ تیر ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید