اخبار

حدود 80 درصد کودکان سرطانی کرمانشاه بهبود یافته اند

حدود 80  درصد کودکان سرطانی کرمانشاه بهبود یافته اند
دکتر اکرمی پور : سرطان خون را شایعترین سرطان در کودکان دانست و تومورهای مغزی ، لنفوم و توده شکمی را در رده های بعدی عنوان کرد.

سرطانهای کودکان یک درصد سرطان ها را تشکیل می دهد.

فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی اطفال با اعلام این مطلب گفت : تب و رنگ پریدگی ، کبودی در بدن و استخوان درد از علائم ابتلا به سرطان خون در کودکان است.

دکتر رضا اکرمی پور سردرد با استفراغ صبحگاهی پس رفت در درس و اختلالات رفتاری و نیز هرگونه توده در بدن را از نشانه های سرطان در کودکان عنوان کرد و به والدین توصیه کرد در صورت مشاهده این علائم به ویژه احساس وجود توده در ناحیه ای از بدن و نیز نشانه مهم استخوانم درد در کودکان برای پیگیری به پزشک مراجعه نمایند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود : سرطان خون را شایعترین سرطان در کودکان دانست و تومورهای مغزی ، لنفوم و توده شکمی را در رده های بعدی عنوان کرد.

دکتر اکرمی پور گفت : درحدود 95 درصد از اقدامات تشخیصی ، دارویی و درمانی در کرمانشاه قابل انجام است و نیاز به مراجعه به استانهای دیگر نیست مگر در موارد خاص .

وی باذکر این نکته که در بررسی های ده ساله آمار تعداد کودکان مبتلا به سرطان در کرمانشاه نسبت به میانگین کشوری و جهانی بیشتر نیست گفت : علی رغم باور عامه مردم ، خوشبختانه اکنون در درمان کودکان سرطانی در کرمانشاه بسیار موفق بوده ایم به طوری که 70 تا 90 درصد بیماران بهبود می یابند.

۹ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۳:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید