اخبار

تاثیر هوش هیجانی نسبت به IQ در موفقیت فرد بیشتر است

دکتر کرمی : خانواده و مدرسه در افزایش هوش هیجانی نقش مهمی را ایفا می کنند
روانشناس کرمانشاهی:
تاثیر هوش هیجانی نسبت به IQ در موفقیت فرد بیشتر است

 



تاثیر هوش هیجانی نسبت به IQ در موفقیت فرد بیشتر است

یک روانشناس کرمانشاهی گفت: هر چند هر دو مقوله هوش هیجانی (EQ) و IQ بر موفقیت فرد در زندگی اجتماعی تاثیر می گذارند اما از این لحاظ که هوش اجتماعی مجموعه ای از تواناییهای مختلف است نقش موثرتری در این خصوص دارد.

 

دکتر جهانگیر کرمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: هر چند هوش هیجانی بالا نیازمند هوش بطور کلی است اما نمی توان رابطه خیلی مستقیمی بین این دو برقرار کرد، بدین معنی که داشتن یکی از این دو به معنای داشتن دومی نیست.

 

دکتر کرمی در ادامه تصریح کرد: هوش هیجانی مجموعه ای از تواناییهاست و فرد دارای چنین هوشی قادر به کنترل هیجانات خود است و آنها را به شکلی مناسب در تعاملات اجتماعی خود مطرح می کند که این مسئله تاثیر زیادی بر موفقیت فرد دارد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه خانواده و مدرسه در افزایش هوش هیجانی نقش مهمی را ایفا می کنند گفت: این دو محیط می توانند به فرد بیاموزند چگونه منعطف باشد، خشم خود را کنترل کند و هیجانات خود را بصورتی بروز دهند که به دیگران آسیبی وارد نکند.

 

دکتر کرمی در خاتمه با اشاره به اینکه کنترل هیجانات به معنای منع هیجان در هوش هیجانی نیست گفت: کنترل هیجان یعنی در اختیار داشتن آنها و اینکه در موقعیتهای مخلتف چگونه با افزایش یا کاهش آنها واکنش مناسب به محیط اطراف نشان دهیم.

۱۴ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید