اخبار

مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشیم

مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشیم
دکتر بیگلری : مردم گوشت و فراورده های گوشتی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز مورد تایید سازمان دامپزشکی و مرکز بهداشت تهیه نمایند.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از عمده ترین بیماری های ویروسی خونریزی دهنه حاد است که عمدتا به وسیله " کنه " منتقل می شود.

مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان با اعلام این خبر گفت : عفونت در انسان بعد از گزش کنه آلو.ده یا له کردن کنه بر روی پوست و یا تماس محافظت نشده با لاشه حیوانات و ترشحات حیوانات آلوده در بدن انسان ایجاد می شود.

دکتر حسین بیگلری در گفتگو با خبرگزاری وب دا گفت : خطر انتقال بیماری در طی ذبح حیوان آلوده و مصرف گوشت خوب پخته نشده حیوان وجود دارد واین بیماری در بیمارستانها می تواند به صورت عمده انتقال داشته باشد که توجه به آن و آموزش کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است که مجموعه فعالیتهای آموزشی در این خصوص پیشتر انجام شده و اکنون نیز در حال انجام می باشد.

دکتر بیگلری گفت : اساس کار پیشگیری در رابطه با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یا CCHF   خصوصا کودکان ، دانش آموزان و دامداران و کسانی که به واسطه شغلی با دام در تماس هستند همچون سلاخان و قصابان  استفاده از وسایل حفاظتی دستکش ، عینک و ورپوش است.

وی از مردم خواست تا گوشت و فراورده های گوشتی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز مورد تایید سازمان دامپزشکی و مرکز بهداشت تهیه نمایند.

بیگلری تاکید کرد که کودکان از جداکردن کنه و یا له کردن کنه های روی بدن دام خودداری کنند.

وی در مورد تعداد مبتلایان گفت : معمولا هر ساله در کشور حدود 150 مورد ابتلا به این بیماری دیده می شود به ویژه در استان های جنوب شرقی که امسال نیز باتوجه به تردد دام ها و نیز کشتارهای غیر مجاز و البته همجواری کشور عراق در استان های غربی نیز دیده شده است که این تعداد در استان کرمانشاه دونفر مبتلا می باشد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشتی در تماس با دام بسیار اهمیت داردگفت : مورد مشکوک ، بیماری است که به دنبال تماس محافظت نشده با دام و بافتهای حیوانات دچار علائمی چون تب ناگهانی به همراه درد شدید عضلات و خونریزی از مخاطات و نقاط مختلف بدن است .

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۴:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید