اخبار

دکتر نیکبخت نسبت به تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها هشدار داد

دکتر نیکبخت نسبت به تجویز و مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها هشدار داد
بیش از نیمی از داروهای تجویز شده توسط پزشکان عمومی که بیمارانی با بیماری های ساده تر به آنان مراجعه می کنند آنتی بیوتیک است.

همایش علمی عفونت های بیمارستانی ، آنتی بیوتیک ها و چالش های پیش روی صبح روز چهارشنبه ششم شهریورماه در سالن اجتماعات زنده یاد نوروز نژاد مرکز آموزشی ، درمانی و تحقیقاتی امام رضا (ع) آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این همایش که ششمین همایش از مجموعه همایش های مرکز آموزش درمان و تحقیقاتی امام رضا (ع) تحت عنوان کلی بیمارستان امروز - بیمارستان فرداست ، دکتر نیکبخت تجویز و مصرف غیر منطقی آنتی بیوتیک را به عنوان یک چالش بزرگ ارزیابی نمود و گفت : در بررسی های به عمل آمده 45 درصد نسخ متخصصان عفونی شامل آنتی بیوتیک هاست و با توجه به اینکه بیماران عفونی به این متخصصان مراجعه می کنند این میزان می تواند منطقی باشد در حالیکه آنتی بیوتیک ها 51 درصد و به عبارتی بیش از نیمی از داروهای تجویز شده را توسط پزشکان عمومی که بیمارانی با بیماری های ساده تر به آنان مراجعه می کنند شامل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از آنجا که نمی توان براساس آزادی حرفه ای پزشکان محدودیتی برای آنان قائل شد بهترین روش بالابردن سطح دانش عمومی و کارعلمی و تخصصی بیشتر است.

دکتر نیکبخت اطلاع رسانی وفرهنگ سازی را در این زمینه مهم دانست و از متخصصان خواست نسبت به تجویز بی رویه و مصرف خودسرانه و غیر منطقی دارو هشدار دهند.

وی هزینه واردات مواد اولیه و نیز داروها و ساخت آنتی بیوتیکها را بسیار گران ارزیای کرد و گفت : این همه مصرف آنتی بیوتیک چه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم ضررهای جبران ناپذیری بر اقتصاد و سلامت جامعه می زند.

گفتنیست این همایش طی روزهای هفتم و هشتم شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

۶ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید