اخبار

مشکل آب آشامیدنی شهرستان سنقروکلیایی جدی است

نماینده مردم سنقر و کلیایی نسبت به وضع بحرانی آب شرب این شهرستان هشدار داد و آن را مساله ای حاد عنوان کرد.
نماینده سنقر و کلیایی:
مشکل آب آشامیدنی شهرستان سنقروکلیایی جدی است
کرمانشاه - نماینده مردم سنقر و کلیایی روز یکشنبه با حضور در میزگرد خبری ایرنا مرکز کرمانشاه نسبت به وضع بحرانی آب شرب این شهرستان هشدار داد و آن را مساله ای حاد عنوان کرد.
صمد فدایی با بیان اینکه هم اکنون در بخشهای زیادی از شهر سنقر و سایر بخشهای تابعه این شهرستان، مردم در هر 48 ساعت کمتر از یک ساعت آب مصرفی دارند، افزود: با توجه به وقوع پدیده خشکسالی در سالهای اخیر و کاهش شدید منابع آبی زیرزمینی در این شهرستان ، رسیدگی جدی به مساله آب شرب سنقر و کلیایی در اسرع وقت ضروری است.
وی گفت: آب شرب شهرستان سنقر و کلیایی از طریق 9 حلقه چاه تامین می شود ولی باید گفت که این منابع به همان دلیلی که عنوان شد دچار خشکی و یا کم آبی شده اند و در همین راستا چند بار با رییس جمهور و معاونین ایشان ( عزیزی و رحیمی) مکاتباتی انجام داده ایم.
فدایی ادامه داد: در نطق پیش از دستوری که به تازگی در صحن مجلس شورای اسلامی و در راستای انعکاس مشکلات حوزه نمایندگی ام داشتم، برای رفع بحران آب آشامیدنی شهرستان سنقروکلیایی از سرپرست وزارت نیرو درخواست تامین آب شرب و فراهم نمودن تسهیلات لازم جهت دسترسی سریع برخی مناطق شهر که در 48 ساعت کمتر از یک ساعت آب دارند را نمودم.
نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی همچنین بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر حدود هفت مجتمع آب روستایی در حال ساخت این شهرستان تاکید کرد و گفت: این مجتمع ها در صورت تخصیص اعتبارات جدید که براساس برآوردهای ما حدود 60 میلیارد ریال می باشد، قادر خواهند بود بسیاری از مشکلات در خصوص تامین آب آشامیدنی شهروندان و روستائیان سنقری را مرتفع سازد.
عقب ماندن از برنامه در خصوص تکمیل سد سلیمانشاه سنقر و بهره برداری از آب این سد برای مصرف شهروندان نیز یکی دیگر از گله مندیهای نماینده مردم سنقر بود.
وی در این خصوص گفت: با وجود جا ماندن از برنامه پیش بینی شده برای بهره برداری از سد مذکور، تلاش خواهیم کرد تا اوایل خرداد ماه سال 89 آب آشامیدنی سنقر را از طریق سد سلیمانشاه تامین کنیم.
فدایی گفت: تاکنون قولهای مساعدی از طرف عزیزی معاون رییس جمهوری برای تخصیص اعتبارات خارج از مصوب گرفته ایم و آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز وعده های مساعدی را برای رسیدگی به مشکل آب شرب شهرستان سنقر و کلیایی داده است.
مدیر کل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه در رابطه با مشکلات مربوط به آب آشامیدنی شهرستان سنقر و کلیایی به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون و به رغم عدم تصویب بودجه، حدود چهار و نیم کیلومتر از خط انتقال آب سد سلیمانشاه به سنقر را اجرا و لوله گذاری کرده ایم ضمن اینکه برای مابقی این خط انتقال، لوله خریداری شده است.
جلیل کهریزی افزود: مابقی طول مسیر این خط انتقال که حدود 5/12 کیلومتر است را نیز به پیمان گذاشته ایم و با مشخص شدن پیمانکار و البته در صورت تامین اعتبار لازم برای این امر در اسرع وقت، آب منطقه ای به طور قطع تا تابستان سال آینده این پروژه را تکمیل و مساله آب شرب شهرستان سنقر و کلیایی از منابع سد سلیمانشاه مرتفع خواهد گردید.
وی این وعده خود را منوط به تخصیص بموقع اعتبارات مورد نیاز که آن را رقمی حدود 70 میلیارد ریال برای اموری چون تصفیه خانه و مخازن نیز می باشد، ارتباط داد و گفت: چنانچه اعتبارات را دیر به ما بدهند، قطعا پروژه در موعد مقرر به بهره برداری نخواهد رسید لذا شرط اساسی تخصیص اعتبارات لازم در اولین فرصت است نه در آینده دور.
۲۰ مهر ۱۳۸۸ ۰۹:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید