اخبار

دکتر نیکبخت: در طول 4 سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاه های تیپ 2 روند صعودی داشته و به تیپ یک ارتقاء یافت

دکتر نیکبخت: در طول 4 سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاه های تیپ 2 روند صعودی داشته  و به تیپ یک ارتقاء یافت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: در 4سال اخیر تلاش های هدفمند اعضای هیأت علمی دانشگاه و مسئولان استان و دانشگاه موجب ارتقاء و پیوستن به دانشگاه های تیپ یک کشور شده است

دکتر نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نشستی که با اعضاء هیئت علمی با حضور مقام وزارت بهداشت داشتند گفت: امسال 16 رشته تحصیلی جدید در مقاطع مختلف کسب شد که  از جمله می توان  به رشته تخصصی مغز و اعصاب ، طب سنتی ، 6 رشته دکترای تخصصی پژوهشی اشاره کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  به ارتقاء 36 استاد دانشگاه  ، نمایه 2 مجله در بحث آموزش های پزشکی در حوزه پژوهش اشاره کرد

وی افزود: در در بخش دندانپزشکی فعالیتهای زیادی انجام گرفته که انشاا... رشته های تخصصی دندانپزشکی  بیشتری در این دانشگاه  برقرار شود.

 همچنین اضافه کرد: تقاضای ما در بخش آموزش از مقام وزارت این است که مجوز چند رشته تخصصی ارتوپدی ، رشته تخصصی چشم ، طب اورژانس به این دانشگاه داده شود  چون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در صورت صدور مجوز افتتاح رشته ها ،استاد،فضا،اعتبار مناسب، کیفیت و قابلیت بسیاری از رشته ها را دارد،  وی همچنین در حوزه پژوهش به 11 مرکز تحقیقات  که 8 تای آن با همت اساتید دانشگاه موفق به اخذ مجوز  شده اند اشاره کرد.

دکتر نیکبخت گفت: در طول چهار سال اخیر در بین دانشگاه های تیپ 2 روند صعودی داشتیم ، که در سال 92 به رتبه  3 رسیدیم. و در سال 91 از 450 مقاله به چاپ رسیده 206 مقاله آن  ISI  بوده است و نیز 5 مجله علمی پژوهشی داریم ، که این دانشگاه موافقت سه مجله دیگر را نیز گرفته است.

وی در ادامه گفت: موافقت اصولی مرکز رشد را نیز دریافت کرده ایم که  هم اکنون  8 هسته مستقر در مرکز رشد وجود دارد. برای اولین بار در این دانشگاه قرار داد تولید دارو  از جمله : داروهای گیاهی ، پایین آورنده قند خون و ضد سرطان را امضاء کرده و به مرحله ساخت رسیده است.

در ادامه دکتر نیکبخت خطاب به دکتر هاشمی وزیر بهداشت  گفت: امیدواریم با حمایت شما و کمک پژوهشگران دانشگاه بتوانیم موفقیت های بیشتری را بخصوص در تولید دارو داشته باشیم.

در این مراسم اعضاء هیئت علمی دانشگاه در ادامه نقطه نظرات خود ؛ جهت دهی به بحث پژوهش ، توجه به جایگاه اساتید و هیأت علمی ، جایگاه ویژه درمان ، جایگاه ویژه  فعالیت های  فرهنگی و علمی در دانشگاه  و جذب بیشتر اعضای هیئت علمی در رشته های مختلف ، توسعه جارت سازمانی دانشکده ها ، گسترش فضاهای آموزشی مناسب را با دکتر هاشمی درمیان گذاشتند.

 

۱۱ مهر ۱۳۹۲ ۱۶:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید