اخبار

حجاج بیت اله از آوردن "صفارالزعفران " به طور جدی خودداری کنند

حجاج بیت اله از آوردن "صفارالزعفران " به طور جدی خودداری کنند
مصرف پودرهای زعفران عربی که باعنوان صفارالزعفران درکشور عربستان تولید وعرضه می شود آسیب های جدی
به کلیه وکبد انسان وارد می کند

مصرف پودرهای زعفران عربی که باعنوان صفارالزعفران درکشور عربستان تولید وعرضه می شود آسیب های جدی به کلیه وکبد انسان وارد می کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت :پودرهای زعفران عربی که باعنوان صفارالزعفران درکشور عربستان تولید وعرضه می شود آسیب های جدی به کلیه وکبد انسان وارد می کند.

دکتر محمدی گفت : این ماده از نوعی رنگ شیمیایی با نام " صفار الزعفران " در کشور عربستان عرضه می شود و به علت افزایش قیمت زعفران در چند سال اخیر این ماده رنگی توسط حجاج بیت ا... الحرام خریداری و در مراکز تهیه و تولید مواد غذائی از جمله رستورانها ، قنادیها ، پولک و نبات پزی ها و دیگر مراکزی که نیاز به زعفران دارند و حتی توسط خانواده ها به جای زعفران مصرف می شود .

وی ناکید کرد : طبق نظریه آزمایشگاههای غذای وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشکی پودر رنگی مذکور ، رنگ شیمیائی و غیر مجاز است و مصرف آن عوارض کبدی و کلیوی را به همراه دارد . در حال حاضر صفار الزعفران در کشور عربستان به جای زعفران عرضه و به حجاج ایرانی فروخته می شود.

وی گفت : زائرین و حجاج ایرانی باید نسبت به این موضوع آگاه باشند و از ورود این رنگ شیمیایی به کشور جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: به دلیل گرانی زعفران خرید این محصول زیاد است فروشگاه های داخل هتل ها نیز این ماده را می فروشند که ما نمی توانیم به آنها چیزی بگوییم ولی از طریق مدیران کاروان ها به حجاج آموزش می دهیم که این ماده را نخرند.

۱۴ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید