اخبار

تغذیه دوران رشد بر پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان نقش اساسی دارد

نادری، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی: برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان می بایست تغذیه دوران رشد بشدت مورد توجه قرار گیرد.
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی:
تغذیه دوران رشد بر پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان نقش اساسی دارد

 



تغذیه دوران رشد بر پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان نقش اساسی دارد

یک کار شناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان می بایست تغذیه دوران رشد بشدت مورد توجه قرار گیرد.

 

عاطفه نادری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: تغذیه مناسب تا 10 سالگی توده استخوانی را افزایش می دهد واین دوران بسیار مهم و سرنوشت ساز است، هر چند مقوله تغذیه پس از این سن و در دوران بلوغ هم بسیار مهم است زیرا بطور مثال روند رشد در دختران ممکن است تا سن 18 سالگی ادامه پیدا کند.

 نادری در ادامه تصریح کرد: برای پیشگری از ابتلا به پوکی استخوان در دوران بزرگسالی و پیری می بایست کودک را در سن رشد به خوردن مواد لبنی و مواد غذایی دیگری نظیر کلم و کلم بروکلی عادت داد زیرا پس از دوران رشد تاثیر تغذیه برای پیشگیری از بیماری پوکی استخوان کاهش می یابد.

 وی گفت: از سن 35 سالگی به بعد نیز پیاده روی می بایست به عنوان یک اولویت مهم تلقی شود تا مانع از تحلیل توده استخوانی شود و در کنار فشاری که از طریق تحرک به استخوانها وارد می شود همچنان باید تغذیه مناسب را ادامه داد.

 نادری همچنین عنوان کرد: اگر فردی از یک برنامه تغذیه مناسب بهره مند شود که با تحرک صحیح همراه باشد ممکن است هیچگاه به پوکی استخوان مبتلا نشود.

 وی در خصوص تاثیر بیشتر این بیماری در خانمها در قیاس با آقایان گفت: خانمها درگیر فرایندهای می شوند که مقادیری از خون موجود در بدن خود را از دست می دهند و همین عامل تاثیر مهمی در کاهش کلسیم خون دارد، همچنین دوران یائسگی در بانوان به دلیل بروز مجموعه ای از اختلالات هورمونی روند پوکی استخوان را تشدید می کند.

۲۷ مهر ۱۳۸۸ ۰۹:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید