اخبار

معاون غذا و دارو با تضمین سلامت تولیدات گفت : مردم کرمانشاه محصولات غذایی تولیدی استان را خریداری نمایند

معاون غذا و دارو با تضمین سلامت تولیدات گفت : مردم کرمانشاه محصولات غذایی تولیدی استان را خریداری نمایند
دکتر محمدی با تاکید بر اینکه محصولات غذایی استان کرمانشاه از با کیفیت ترین و سالم ترین محصولات غذایی هستند،

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه محصولات غذایی استان کرمانشاه از با کیفیت ترین و سالم ترین محصولات غذایی هستند، گفت: محصولات غذایی تولید شده در استان جزء بهترین ها هستند و از مردم می خواهیم از مواد غذایی تولید شده در استان استفاده کنند.

دکتر قباد محمدی در همایش روز جهانی غذا که امروز(اول آبان) در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، گفت: درحال حاضر 150 کارخانه و کارگاه تولید مواد غذایی در استان کرمانشاه وجود دارد که بسیاری از این واحدها جزء بهترین های کشور هستند.

وی ادامه داد: نتایج آزمایشات این کارخانه ها و همچنین آزمایشات دانشگاه علوم پزشکی از نمونه های تولیدی کارخانجات و به علاوه مقایسه مواد غذایی تولیدی استان با استانهای دیگر نشان می دهد کرمانشاه از نظر کیفیت و سلامت مواد غذایی جزء بهترین ها در کشور است.

به گفته این مسئول بسیاری از این مواد غذایی در حدی هستند که در بازارهای خارج از کشور و در کشورهای اروپایی و امریکایی به فروش می رسند.

محمدی معتقد است: این کیفیت و سلامت حاصل نظارت دستگاه های نظارتی و بهداشتی است.

وی در خصوص پیامدهای مثبت تهیه و توزیع مواد غذایی سالم هم خاطر نشان کرد: این امر سلامت جامعه را بالا می برد و در آینده دولت بودجه کمتری در بخش درمان صرف خواهد کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه به عنوان قطب تحقیقاتی روغن گیاهی و روغن حیوانی انتخاب  شده است، خاطر نشان کرد: دلیل این انتخاب این است که کرمانشاه از قدیم با روغن معروفش شناخته می شده و در بخش روغن گیاهی نیز تولیدات برتری دارد.

محمدی همچنین از راه اندازی مرکز تحقیقات روغن ها در آزمایشگاه غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خبر داد که این مرکز اولین مرکز تحقیقات در معاونت غذا و داروی استانها است.

وی با اشاره به نظارت های صورت گرفته بر محصولات غذایی تولیدی صنایع و کارخانه ها تاکید کرد: کنترل محصولات غذایی علاوه بر بررسی نمونه هایی که از کارخانه ها می آید شامل بررسی نمونه هایی از بازار و سطح عرضه نیز می باشد که در آزمایشگاه غذا و دارو از نظر سلامت مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص روند برخورد با واحدهای متخلف هم افزود: رویکرد ما رویکرد ارشادی و اصلاحی است، نه رویکرد مچ گیری و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مدیر و مسئول فنی واحد خواسته شده و از آنها تقاضای اصلاح مشکل را خواهیم داشت.

محمدی با بیان اینکه در سال گذشته تنها با دو کارخانه متخلف برخورد شده است، گفت: تا جایی که می توانیم تلاش می کنیم فشار نابجایی به صنایع  وارد نشود، مگر آنکه سلامت جامعه را تهدید کند.

۱ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید