اخبار

دکتر نوری زاد : آئینه تمام نمای نظام سلامت ما در اورژانس تعریف می شود

دکتر نوری زاد : آئینه تمام نمای نظام سلامت ما در اورژانس تعریف می شود
راه اندازی پایگاه های اورژانس ،تاسیس رشته طب اورژانس و بحث پدافند غیر عامل سه موضوع مهم در بحث بهداشت و درمان است.

همایش سه روزه فوریتهای پزشکی با حضور ریاست دانشگاه ، معاونین ، جمعی از مدیران  ادارات استان همچنین ارائه دهندگان مقاله از شهرستانهای مختلف در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری مامایی برگزار شد. دکتر نوری زاد با اشاره به نامگذاری امسال سازمان بهداشت جهانی ، تحت عنوان حوادث و بلایا ، اورژانس را آئینه تمام نمای نظام سلامت دانست.

دکتر نوری زاد گفت :راه اندازی پایگاه های اورژانس ،تاسیس رشته طب اورژانس و بحث پدافند غیر عامل سه موضوع مهم در بحث بهداشت و درمان است.وی افزود تا کنون 1600 پایاه جادهای درون و برون شهری داریم و تا 10 سال آینده 18 هزار نیروی فوریتهای پزشکی آموزش دیده و جذب می شوند. وی با اشاره به اینکه 50 درصد مرگ و میر ها را بیماری های قلبی عروقی به خود اختصاص داده افزود :امسال 24 هزار نفر در اثر تصادفات تلفات جادهای داشته ایم که احداث پایگاه های امداد رسانی جاده ای و تربیت  و جذب نیرو در زمینه فوریتهای پزشکی می تواند این آمار را کاهش دهد.

دکتر نوری زاد گفت : 50 درصد مراجعه کنندان به بیمارستانها به اورژانش مراجعه می کنند که گسترش رشته طب اورژانس می تواند به مدیریت اورژانس های بیمارستانی کمک کند. وی طب اورژانس و فوریتهای پزشکی را مکمل بحث خدمت رسانی دانست.

رئیس دانشگاه با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیر عامل گفت : استان کرمانشاه با توجه به موقعیت جغرافیایی از اهمیت خاصی برخوردار است و بحث پدافند غیر عامل با رویکردی مناسب کلیه سازمانها و نهاد ها را موظف می دارد تا با همدلی در سریعترین زمان ممکن به بیشترین نتیجه دست یابیم و گامی موثر در راستای پیشگیری از حوادث و بلایای احتمالی برداریم.

شایان ذکر است در این همایش سه روزه 240 مقاله از 17 استان در زمینه های مختلف فوریتهای پزشکی و پدافند غیر عامل پذیرفته شدند.

۲۸ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید