اخبار

در ماه بیش از یک میلیون آزمایش در آزمایشگاه های استان انجام می شود

در ماه بیش از یک میلیون آزمایش در آزمایشگاه های استان انجام می شود
رییس اداره امور آزمایشگاه ها : در سال گذشته تعداد 413 مورد آزمایش تشخیص پیش از تولد (PND) تعداد 450 مورد آزمایشات کاریوتایپ ژنتیک و تعداد 1100 مورد آزمایشات مولکولی ( PCR ) در آزمایشگاه رفرانس انجام شده است.

در ماه بیش از یک میلیون آزمایش در آزمایشگاه های تشخیص طبی استان کرمانشاه انجام می شود.

سرپرست اداره آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این خبر گفت  : تعداد 49 آزمایشگاه در بخش های بهداشتی و تعداد 79 آزمایشگاه در واحدهای درمانی استان فعالیت می کنند .

دکتر محمدرسول زارعی در خصوص آزمایشگاه های خصوصی و دولتی استان گفت : تعداد 41 واحد آزمایشگاه خصوصی در استان فعالیت می کنند که از این تعداد 28 آزمایشگاه در کرمانشاه و 13  در شهرستان ها فعال هستند.

وی با اشاره به مراجعه ماهانه حدود 200 هزار نفر به این آزمایشگاه ها افزود : تعداد 800 نفر پرسنل شامل کاردان ، کارشناس و بالاتر در آزمایشگاه ها کار می کنند که کارگاه هایی به طور مستمر جهت بازآموزی آنان برپا می شود.

دکتر زارعی همچنین با اشاره به فعالیت گسترده در آزمایشگاه مرکزی رفرانس کرمانشاه و اینکه این مرکز به عنوان مرکز منتخب غرب کشور خدمات فوق تخصصی ژنتیک پزشکی را به استانهای همجوار نیز ارائه می نماید ، گفت : در سال گذشته تعداد 413 مورد آزمایش تشخیص پیش از تولد (PND)  تعداد 450 مورد آزمایشات کاریوتایپ ژنتیک و تعداد 1100 مورد آزمایشات مولکولی ( PCR ) در این آزمایشگاه انجام شده است.

دکتر زارعی بازدید پیوسته از آزمایشگاه های استان را به عنوان یکی از وظایف اداره امور آزمایشگاه ها عنوان کرد و گفت : در سال گذشته 103 مورد و در سال جاری تاکنون 60 مورد بازدید توسط کارشناسان این اداره به انجام رسیده است و سطح آزمایشگاه های استان از نظر فنی و رعایت استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درحد مطلوبی قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از آزمایش های تشخیصی در استان انجام می گیرد گفت : ما با این امکانات دقیق و فناوری های نوین جوابگوی نیاز بیماران و درخواست پزشکان در استان هستیم و عملا بیماران مگر در موارد اندک نیازی به مراجعه به تهران و یا سایر مراکز دیگر را ندارند.

۱۸ آذر ۱۳۹۲ ۱۰:۳۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید