اخبار

ضد آفتاب بزن ! کاربر کامپیوتر ...

یک متخصص پوست به استفاده از ضدآفتاب در همه شرایط و همه فصول از سال تاکید کرد و گفت: اشعه ماورای بنفش (‌ UV) از اشعه های مضر نورخورشید است، این نوع اشعه هیچ ربطی به دمای محیط و فصل خاصی ندارد، بنابراین توصیه می شود در فصل زمستان که هوا سردتر است نیز از ضد آفتاب استفاده شود.

دکترمحمد ابراهیم زاده اردکانی متخصص پوست و تصریح کرد: اشعه آفتاب باعث ضرر به پوست اعم از تغییر رنگ پوست، چروک و شل شدگی پوست می شود و در دراز مدت موجب بروز سرطان پوست می شود.

وی با بیان این که اشعه ماورای بنفش (‌ UV) از اشعه های مضر نورخورشید است عنوان کرد: این نوع اشعه هیچ ربطی به دمای محیط و فصل خاصی ندارد، این اشعه در فصل تابستان به دلیل عمود بودن شدتش افزایش می یابد.

این متخصص پوست توصیه اکید کرد: حتی در مناطق خوش آب و هوا، مناطق کوهستانی، روستاهایی که دارای ‌آب و هوای ملایم تر هستند نیز باید از ضدآفتاب استفاه کرد.

وی با اشاره به این که یک ربع قبل از بیرون رفتن از منزل باید از ضدآفتاب استفاده کرد خاطرنشان کرد: افراد دقت داشته باشند ضد آفتاب ها باید هر 2 تا 3 ساعت یک مرتبه تکرار شوند.

وی همچنین توصیه کرد: در شرایط و محیط هایی که نورآفتاب بیشتر است و با پوست در تماس بیشتری است علاوه بر ضدآفتاب از ابزار مکانیکی دیگری همچون کلاه لبه دار، نقاب و لباس آستین بلند نیز باید استفاده شود.

ابراهیم زاده اردکانی با بیان این مطلب که اشعه ماورای بنفش علاوه بر خورشید در لامپ های مصنوعی مثل مهتابی هایی با نور سفید و محیط هایی که کامپیوتر در آن مکان روشن است می توانند اشعه ماورای بنفش را تولید کنند توصیه کرد: لذا کاربران کامپیوتر هنگام نشست در جلوی مونیتور هر سه ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تکرار کنند.

 

۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید