اخبار

راز " شادی " بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی !

راز " شادی " بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی !
«شادی بخشی» دختر 14 ساله کرمانشاهی است که پزشکان کرمانشاهی با تلاش های فراوان توانستند زندگی را به او بازگردانند و شاید اگر تلاش های آنها نبود، او نمی توانست به خانه اش برگردد.
 «شادی بخشی» دختر 14 ساله کرمانشاهی است که پزشکان کرمانشاهی با تلاش های فراوان توانستند زندگی را به او بازگردانند و شاید اگر تلاش های آنها نبود، او نمی توانست به خانه اش برگردد.

تلاش‌های پزشکان کرمانشاهی و مسئولان سازمان انتقال خون استان‌های کرمانشاه و تهران، نوید بخش ادامه زندگی دختر 14 ساله  کرمانشاهی شد و او را به زندگی بازگرداند.

دکتر محمدرضا گلپایگانی رئیس بیمارستان فوق ‌تخصصی کودکان دکتر محمد کرمانشاهی در این خصوص گفت: این دختر 14 ساله کرمانشاهی که مبتلا به نوع خاصی از تالاسمی بود، مدتی پیش به‌دلیل ناسازگاری خون‌های دریافتی به کما رفته و پزشکان با همکاری سازمان انقال خون توانستند او را به زندگی بازگردانند.

 دکتر گلپایگانی با بیان اینکه شادی مبتلا به تالاسمی اینترمدیا است، گفت: مبتلایان به این نوع از تالاسمی معمولا در سنین بالاتری نسبت به تالاسمی ماژور به خون نیاز پیدا می کنند.

این فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان در ادامه گفت: این دختر کرمانشاهی تنها یک بار در سن چهار سالگی و یک بار دیگر در سن هشت سالگی خون دریافت کرده است و زمانی که اوایل امسال جهت تزریق خون به بیمارستان مراجعه کرد، پزشکان معالج او متوجه شدند که بدن او نسبت به تزریق خون واکنش نشان می دهد.

گلپایگانی افزود: مبتلایان به این نوع از تالاسمی معمولا با تزریق خون کافی وضعیت بهتری می یابند، اما این اقدام در مورد شادی هیچ گونه تغییری در وضعیت او ایجاد نکرد.

وی در ادامه تلاش های مسئولان سازمان انتقال خون کرمانشاه و تهران را انکار ناپذیر دانست و گفت: اگر تلاش های آنان نبود هیچ کاری از پزشکان متخصص ساخته نبود.

رئیس بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی افزود: شادی دو مشکل جدی داشت و از یک سو باید طحال او برداشته می شد و از سوی دیگر به دلیل مشکل کلیوی که پیدا کرده بود باید از کلیه او تیکه برداری می شد و برای فرستادن او به اتاق عمل و انجام این اقدامات باید درجه خون او بالا می رفت که با تزریق خون های معولی این اتفاق نمی افتاد.

به گفته گلپایگانی با تلاش‌های انجام شده پنج کیسه خون متناسب با بدن بیمار پیدا شد که دو کیسه آن جزء خون های نایاب بودند.

وی ادامه داد: پس از تزریق خون و بالا رفتن درجه خون، بیمار به اتاق عمل فرستاده شد و طحال او برداشته شد و از کلیه او هم نمونه‌برداری انجام گرفت.

دکتر گلپایگانی گفت: گروه خونی این بیمار در فهرست گروه‌های خونی نادر بود و دو کیسه از خون‌هایی که سازمان انتقال خون تهران توانسته بود برای این بیمار تهیه کند در فهرست خون های کمیاب قرار داشت که به صورت "VIP"  و در شرایط ویژه و در یخچال های خاص با دمای منفی 80 درجه سانتیگراد به مدت سال های طولانی نگهداری می شوند و برای استفاده افراد مهم می باشد.

رئیس بیمارستان فوق ‌تخصصی کودکان کرمانشاه گفت: با تلاش های پزشکان و مسئولین سازمان انتقال خون حال شادی پس از عمل جراحی رضایتبخش بود و دیروز از بیمارستان مرخص شد.

گلپایگانی در پایان گفت: حال عمومی شادی خوب است و از این پس در صورت بروز مشکل و مراجعه به بیمارستان با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد و امید است بتواند سال های سال زندگی کند. 

۲۷ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید